100-lista

Det är många bloggare som har skrivit 100-listor: 100 saker om mig själv, eller 100 oväsentliga fakta om mig själv. Min dotter har skrivit en och utmanade mig. Jag har skrivit en, men för att någon ska orka läsa den så har jag delat upp den. Den blir i 4 delar. Varsågoda här kommer den första delen.

  1. Jag har bytt bostad 17 gånger.
  2. Jag har blivit jagad av en myskoxe.
  3. Jag har varit vegetarian sedan 1976.
  4. Jag har aldrig lyckats läsa en bok utan att ”tjuvkolla” i slutet.
  5. Jag har inte badat någon gång i sommar.
  6. Jag har alltid en hög av böcker på mitt nattduksbord.
  7. Jag är duktig på ”värdelöst vetande”.
  8. Jag har ett bra luktminne.
  9. Jag tycker det är roligt att städa, men har ofta stökigt ändå.
  10. Jag har alltid en stor klädhög på en stol i sovrummet.
  11. Jag tycker om  att gå i gummistövlar.
  12. Jag ändrade själv stavningen av mitt namn från Ann-Kristin till Ann-Christin under tidig skoltid.
  13. Jag har tre hyllmeter med ”flumlitteratur”.
  14. Jag tycker om att cykla.
  15. Jag har varit 164 cm, men är nu 162,5 cm.
  16. Jag var luciakandidat på Visingsö 1981.
  17. Jag tycker att maj månad är vackrast.
  18. Jag har ett knä som knastrar, när jag går upp för en trappa.
  19. Jag tog hål i öronen vid 51 års ålder.
  20. Jag tycker om mörk choklad.
  21. Jag har vid två tillfällen gått mannekäng.
  22. Jag kör min femte bil, alla av olika märken.
  23. Jag har opererat magen 5 gånger.
  24. Jag har aldrig blivit stoppad i en poliskontroll.
  25. Jag tycker om överraskningar (trevliga).

Kommentarer
Postat av: Ninni

Jagad av en myskoxe??? Attans har du krympt..det kanske jag med har, här går jag och säger att jag är 1.62..det kanske inte alls är sant!
Fem magoperationer..inge kul.'
/Kramen

Postat av: Ninni

Var det kul på dansen??

2006-08-17 @ 21:02:21
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Kul att läsa! Det här med magen låter inget vidare, hoppas hoppas, att du mår bra idag..
Du ändrade stavningen.. liksom mig.
Mitt namn är ju Kristina med K, men i ungdomsåren skulle jag vara tuff, ändrade till Christina. Men det var inte riktigt jag, så jag bytte tillbaka:)
Har just kikat bakåt på din blogg. Tittat lite extra på dina fina bilder från resan. Verkligen härliga vyer, sååå fina.

2006-08-17 @ 21:11:53
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: svartvitan

Kul läsning. Lite mer vet man om dig nu och lite mer om sig själv också för den delen. Delar punkt: 5, 8, 14, 17, 20 med dig.

2006-08-17 @ 21:18:38
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: Anki

Ja, Ninni, det var ganska kul på dansen. Det är sommardans varje torsdag i Barva. Även om det är mörkt nu, så sitter man ute i pausen och fikar. Det är sommarmys.
SolSkuggan: Välkommen tillbaka! Jag har varit och kikat in hos dig, men såg ingen. Det här med blogg har tydligen lika stor social kontroll, som man har på landet. Man har lite koll på varandra och blir orolig när man inte sett eller hört något på någon dag.
svartvitan: Kul att vi har gemensamma punkter.

2006-08-18 @ 09:05:35
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: gunsan

Anki... he he he ... jag läser och skrattar... DU ÄR INTE DÅLIG DU...
KANON KRAM-:)

2006-08-19 @ 19:38:52
URL: http://gobbe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback