100-listan; ännu fler avslöjanden

51.  Jag hade mycket bra syn som ung; 1,0 på ena ögat och 1,5 på det andra ögat. (Jag kanske är synsk.)
52.  Jag tycker om att läsa deckare.
53.  Jag har fortfarande kvar känslan, hur det var att sitta i knät på min farfar.
54.  Jag skulle kunna ha ett sportfilter till min TV.
55.  Jag tycker det är roligt att se på motorsport.
56.  Jag tycker om att höra ljudet från motorsport.
57.  Jag tycker om tystnaden i skogen.
58.  Jag är väl medveten om att punkt 54 och 55 inte passar ihop, inte heller 56 och 57.
59.  Jag samlar på malmljusstakar, men jag har bara tre.
60.  Jag kan inte laga mat utan att ställa till det förskräckligt i köket.
61.  Jag tycker om att se deckare på TV, helst engelska sådana som t ex Morden i Midsomer.
62.  Jag tror att jag aldrig har köpt en veckotidning.
63.  Jag har aldrig haft riktigt kort hår.
64.  Jag har inte ätit någon glass i sommar.
65.  Jag har en hemlig dröm om att göra en lokal nyårsrevy. Oj, nu är den inte hemlig längre!
66.  Jag har vacker utsikt från vårt hus: böljande sädesfält, kohagar, skogen och kyrkan.
67.  Jag tycker om att ha eld i vedspisen, när det är ruggigt väder.
68.  Jag hade fiskbullar som min favoriträtt, när jag var liten.
69.  Jag har låg toleransnivå mot flugor, speciellt när de är i sovrummet.
70.  Jag har, tyvärr, inte varit på en enda auktion den här sommaren.
71.  Jag kallades Stinta-Britta, av min mamma, när jag var liten.
72.  Jag tycker om att dansa.
73.  Jag tycker inte om Västkusten; kala klippor och stanken av rutten tång.
74.  Jag är allergisk mot katter, men har två ändå.
75.  Jag tycker det är lättare att skriva listan nu, när jag har kommit så här långt, än när jag startade.

Punkt 73 är en alldeles speciell hälsning till vännen AB i Uddevalla.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Kulikul igen:) 54, 57, 61, 66, 69, 70.
Fast kyrkan ser jag inte, men hör kyrkklockorna väl. Och deckare, javisst typ Midsomer. Fast nu har jag inte sett tv på 5 år.
Ha en härlig lördag:)

Postat av: Anki

Hej SolSkuggan! Roligt att vi har flera saker gemensamt. Jag tror jag tar och ger dig utmaningen: Skriv en 100-lista du också. Du har en hel vecka på dig.
En härlig lördag till dig också!

2006-08-19 @ 12:32:10
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Ninni

Jag älskar deckare!!

2006-08-19 @ 13:28:53
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: gunsan

Anki... du var en värsting he... 100-listan WOW... FENOMENAL... och har ganska många lika saker med... fiskbullar gott-i-gott-gott ännu... Mid Sommermorden och lilla Miss Marphel och Numbers och ja m.m DECKARE KANON. Du var klok som delade upp den i 4 delar...
Skön lördag och kväll till dej...
100-DECKARE-KRAM :)

2006-08-19 @ 19:36:06
URL: http://gobbe.blogg.se
Postat av: Anki

Tack Gunsan! Trevlig lördagkväll!

2006-08-19 @ 20:17:45
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Ninni

Hur fixar du allergin med katter i huset...jag fick sorgligt nog ta bort min kisse när jag fick veta att jag var allergisk...hemskt!

2006-08-20 @ 10:19:02
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anki

God Morgon Ninni! Våra katter är mest utekatter. De kan komma in i källaren och i andra uthus. Men när det är riktigt kallt tar jag in dem ändå. De är ju så go´a!

2006-08-20 @ 10:30:40
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback