Årets kortaste dag

I dag har vi haft avslutning med våra elever. Vi hade mycket trevligt tillsammans. Det blir inte så många tillfällen när alla våra grupper kommer samtidigt. Därför är det extra roligt när vi gör något ihop. En del elever är klara med kursen och andra återkommer i januari. Det blev massor av kramar och pussar och så fotografering förstås.

När jag åkte hemåt kände jag tröttheten komma smygandes. Och nu är jag så trött, så det värker i kroppen. Men här hemma är det mesta ogjort inför julhelgen. Jag har ju inte lyckats följa  planeringen till "Gammal svensk bondejul". Har precis påbörjat städningen. Sedan ska sonen och jag göra köttbullar. Vi är också ett bra team: jag gör smeten och rullar köttbullarna; han steker dem. Det lär dröja innan jag får gå och lägga mig. Och så säger de på radion att det är årets kortaste dag!


Kommentarer
Postat av: Nalle

Men du, är man trött så är man. Köp färdigt vetja !
OK, kanske inte detsamma. Men många gånger så stressar man denna helg så in i bomben. Hoppas du kommer sova skönt inatt.
Kram

Postat av: pimpim11

Det är ingen ide att stressa julen kommer ändå och det viktigaste är att man får vara tillsammans.
Visserligen vill jag oxå ha ehmgjorda köttbullar, jansson osv. /pimpim

2006-12-21 @ 21:09:31
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Anna

Trevligt att jobba ihop med barnen...min son har suttit i köket å gjort Mozart-kulor i kväll. Man upphör aldrig att förvånas...Förra året tittade han bara konstigt på mig när jag förde julgodiset på tal...men, han har vuxnat till sej mkt under året. anna

2006-12-21 @ 22:25:11
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Sylvia

Stackare som är så trött. Men det är ju så - man spänner sig så länge man måste. Sen när ledigheten kommer först då tillåter man sig att känna hur tröt man är. Hoppas du kan ta det lite lättsamt, du behöver ju inte följa hela planeringen i din gamla svenska bondjul. Och att du får vila ut innan vårterminen börjar. Kram Sylvia

2006-12-21 @ 23:47:50
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Ninni

Ser skönt ut i badet, hoppas Simba får det bra!
Klart man ska ha riktiga köttbullar, färdiga är inte så goda!
Men ta det lugnt, ingen stress, kramen

2006-12-22 @ 09:38:07
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anki

Jag äter ju inte kött själv, men vill ändå ha riktiga köttbullar i ordning. Och skinkan tycker jag om att känna lukten från, när jag har den i ugnen. Det hör till att det ska lukta julskinka i huset!

2006-12-22 @ 22:56:51
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback