Julkonsert

Jag var på julkonsert i Norrköping i går kväll. I, den vackra, Hedvigs kyrka sjöng Karin och Anders Glenmark julsånger. Det var en fin konsert med bredd. De sjöng t ex Ave Maria och Helga natt men även alla låtarna vi känner igen från Kalle Ankas jul. Sångerna till de traditionella jullekarna var med i ett härligt potpurri och med fanns också helt nyskrivna låtar. Det hela avslutades med att alla stod upp och sjöng Hosianna. Som sagt en fin blandning och bredd.

Förutom syskonparet Glenmark medverkade Jörgen Ingeström på piano och en kör. På varje plats under turnén samarbetar de med en lokal kör.

Jag tyckte det var fint och också lite roligt. Så fick jag ju stå upp och sjung Hosianna. Det har jag saknat eftersom jag i år inte varit till kyrkan på första advent.

94259-183Bilden från EMA (
www.ema.se)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så fint att gå på julkonserter få höra alla dessa fina gamla godingar. Nu sitter jag och lyssnar när isbitarna lossnar i min frys, ja håller på att frosta av den det behövdes verkligen. /pimpim

2006-12-15 @ 11:29:35
Postat av: Paula

O va härligt Karins röst är ju helt underbar! Tur jag fick höra lite skönsång under julspelet i kyrkan, för jag missade julkonserten i år


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback