Käringen mot strömmen

Jag har varit till Strängnäs och handlat nu på förmiddagen. När jag åkte ut på väg 55 så kom det några bilar från Strängnäshållet. Från andra hållet, alltså från Malmköpingshållet, kom det inga bilar. Under resans gång så möter jag fler och fler bilar. Men ingen kör i min färdriktning. Efter ungefär en mil så befarar jag att trafiken är enkelriktad. I vanliga fall är det inte så. Men nu håller man på och bygger om vägen, så ibland kan trafiken dirigeras om. Så måste det vara! Jag har alltså kört ut mitt på vägsträckan och missat någon skylt. Det är inte trångt, så det går bra att möta de andra bilarna. Jag fortsätter väl en bit till. Jag slår på radion för att lyssna efter trafikinformation. Där brukar man ju varna när någon förvirrad person kör i fel färdriktning eller när någon ko har rymt ut på vägen. Det låter som vanligt på lördagförmiddagarna, med beskrivning av vädret och vad man ska göra under dagen innan frågan och önskelåten kommer. Nu är det inte så långt kvar till Strängnäs. Har det gått bra så här långt, så kan jag lika gärna chansa en bit till. Ingen polis i sikte! Ingen mötande trafikant som blinkar med ljusen eller tutar!
Jag möter fler och fler bilar. En strid ström av bilar kommer mot mig. Fortfarande ingen som åker som jag. Framme! Jag svänger in vid affärens parkering. Ja, det gick ju bra det här, även om det blev svettigt!  Åh, nu kommer jag ihåg. Det är marknad i Malmköping idag - Malmamarken!


Kommentarer
Postat av: Ninni

*asg*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback