Inlägg nr 50

Ja, jag menar mitt inlägg här på bloggen är mitt femtionde. Det gäller inte hålfotsinlägg med skostorlek nr 50, i fall någon trodde det. Det känns som ett slags jubileum. Jag vet inte om det är firarvärt, men en slags utvärdering ska jag nog göra.

 Mera statistik:

Kommentarer: 309 stycken ( mina egna inräknade)
Bilder: 74 stycken
Betyg: 4,9 har jag fått av 42 personer. (Om du inte redan har satt betyg tycker jag att du ska göra det. Gå in på
Bloggportalen. Skriv Ankitankar och klicka på sök. Klicka på fullständig presentation. Där kan du sedan sätta ett betyg.)

Vilka fördelar finns med att ha en blogg? Finns det några nackdelar?

Fördelar:

Jag har ett forum att skriva i, när andan faller på.
Mina vänner har bättre kontakt med mig. (Eller rättare sagt, de har bättre koll på mig, men är inte så    flitiga på att skriva kommentarer till mig.) En av mina bästa vänner, Sylvia, har blivit inspirerad av mig och startat en blogg också.
Jag har fått nya vänner. Det känns som det, alla ni bloggarvänner, som läser och skriver här. Jag har ju inte träffat er, men ni känns som riktiga vänner. Jo, Nalle har jag träffat i verkliga livet. Så att hon finns på riktigt, det vet jag.
Jag har använt digitalkameran mycket mer och lärt mig den bättre.

Nackdelar:

Jag tillbringar mycket mer tid vid datorn.
Jag har gått upp 2 kilo.
Ibland när jag suttit länge vid datorn, så känns det obehagligt i ansiktet. Jag som faktiskt har haft elöverkänslighet, måste vara lite försiktig. Men då vet ni bloggarvänner varför jag inte alltid skriver kommentarer hos er, eller varför jag inte alltid svarar på era kommentarer.
Ibland känner jag nästan lite press, att jag måste skriva något varje dag. Det är ju inte varje dag jag har lust eller tid.

Slutsats:

Eftersom jag hittat lika många fördelar som nackdelar, så fortsätter jag mitt liv som bloggare.


94259-76





Kommentarer
Postat av: Nalle

Jag är så glad att du fortsätter och jag ser en vän i dig. Men det får inte bli ett tvång. Om man inte känner för att skriva någon dag (eller får allergi av datorn) så tycker jag att det är bättre att "ta semester" från skrivandet nån dag eller så. Absolut.
Ha det så bra
Kram

Postat av: Ninni

Jag skriver bara när jag känner för det, men det blir mest varje dag, men jag tycker att det är kul och jag har fått många nya vänner!
/Kramen

2006-10-03 @ 18:11:56
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Ninni

Jag har röstat och registrerat mig!! nu kan du rösta på Ninni!!

2006-10-03 @ 19:44:05
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anna

Hej. Bara roligt att hamna under dina kontakter. Läste dina för å nackdelar med bloggandet och jag kan instämma i flera punkter. Som att gå upp två kg och att det är roligt med nya kontakter,det känns verkligen som man känner er lite grann nu...lite konstigt, men så e de. Må gott. Anna Ps tack för beskr till Loussa-stugan, den ska jag se till att besöka Ds

2006-10-03 @ 20:05:49
URL: http://annaspytt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback