"Du är det finaste jag vet"

... av Björn Afzelius, var en av sångerna som spelades på begravningen i går.

Det var naturligtvis väldigt tungt med begravningen. Han dog i sömnen, av hittills oklar anledning. Han blev bara 35 år gammal. En mycket snäll och go kille, som hade ett stort och varmt hjärta. Men begravningen blev också mycket fin och personlig. Där spelades mycket musik, utöver några traditionella psalmer. Musiken var hans favoritmusik, låtar som han gärna brukade sjunga med i. Så fint att man kan göra så i kyrkan nu. Det hade varit omöjligt för ett antal år sedan.

På minnesstunden efteråt fick vi varsitt fotografi av honom, relativt nytaget. Det blev jag oerhört tacksam över. Nu måste jag få tag i en fin och passande ram. Jag funderar också på att leta fram ett fotografi av lilla Lina, vår flicka som dog när hon var ett år, och även rama in det.

På hemvägen från begravningen pratade vi mycket. Sonen är inte så mycket för att prata och särskilt inte om svåra saker. Han pratade hela vägen hem och ställde mängder av frågor. Vi hade ett mycket fint samtal. En positiv följd av den svåra begravningen.

BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Annas pytt

Tänker på dej /Anna

2007-12-01 @ 17:04:35
Postat av: Kersti

Så är det ofta tycker jag, att det svåra också för med sig bra och positiva saker om man orkar och kan ta emot. Hoppas att allt är väl med er. Kram

Postat av: SolSkuggan

Så sorgligt och samtidigt så fint med fotografiet och att sonen kunde prata om det som hänt..
Vi hade för några år sedan en anställd jätteduktig kille som också dog i sömnen endast 23 år gammal.
Tydligen var det ett bråck på hjärnan. Och sorgligt nog var det hans lillebror på 14 år som hittade honom.. Man blir bara så förtvivlad när sånt här händer..
Vet inte riktigt vem denne man var som avled i sömnen.. Var han en släkting till dig eller.?
Vill önska dig en fin och harmonisk 1:a advent kram till dig..

2007-12-01 @ 19:40:47
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Veronica

Skönt att läsa det du beskrev från den tunga dagen...känns fint att veta lite hur det var...-kände ju ej honom så bra men har ju som du beskrev en varm känsla om honom det lilla jag han träffa honom! Vill iallafall sända dig en kram -hoppas du får det lugnare omkring dig....och hälsa familjen!
Kram

2007-12-01 @ 23:28:59
URL: http://vronget.babyblogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag förstår dina känslor inför det svåra när en ung människa går bort. Vi har också förlorat en ung pojke på Fädernegården och trots att det är längesen så glömmer man inte.
Kramar....

2007-12-02 @ 07:39:09
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Det är det svåra när unga människor går bort.. de som skulle varit med hela resan. Min brors fästmö gick bort för en del år sedan nu.. bara 21 år. Helt plötsligt brast ett blodkärl i hjärnan.. det där var hemskt och så ofattbart. Allt var ordnat för deras bröllopp och en liten dotter på knappt 1 år.. du förstår..
På kistan låg bröllopsbuketten.. svåra dagar för min brossa, men även så klart för alla nära och kära.
Så fint att man nu kan få sin önskemusik som passar in på personen, då det sista avskedet sker..
Min pappa fick Öppna Landskap och Ta mig till havet.. det var där han trivdes allra bäst:-)

2007-12-09 @ 12:25:19
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback