Min dag

Puuuhhh! Nu är både min arbetsvecka och jag slut.

I går kväll mådde jag inte så bra. Därför orkade jag inte riktigt med mitt planeringsarbete lika detaljerat som vanligt. Jag sov inte heller så bra. I morse hade jag gärna legat kvar, men jag gick som vanligt upp 5.20.  På lektionerna blev det lite rörigt, dels beroende på att min planering inte var så detaljerad som jag önskat, dels på att elevdatorerna var så sega. Att jag inte var så pigg och alert var förstås också en bidragande orsak. Som tur är har jag så underbara elever, så jag tror att de har överseende med mig.

Ni vet väl hur det är, när man precis ska ge sig iväg från jobbet. Man tänker att det där och det där ska jag fixa först, sedan ska jag gå. Men utöver det man själv har planerat så ramlar det ju en massa andra saker över en. Telefonen ringde stup i ett och än det ena än det andra skulle uträttas. Jag kom alltså iväg senare än jag tänkt. Så var jag också in på "Högkvarteret", vårt kontor m m, och skulle ha tag i en del människor. Men de jag skulle prata med fanns inte där. Däremot var det andra som såg mig, haffade mig och tog upp andra saker som skulle ordnas. Saker som jag dessutom ska komma ihåg.

Så skulle jag då åka, ännu mer försenad. Jag skulle uträtta några ärenden i Katrineholm. Det viktigaste var saker jag skulle handla till Lovisa, inför hennes Asienresa. När jag startade bilfärden från Flen, kom det några små snöflingor. När jag åkt en bit, blev jag så förvånad över att det inte var snöröjt på vägen. En riktigt tjock och besvärlig mittsträng. Åh, vad hade hänt där? Det låg en bil i diket, på fel sida dessutom. Åh, där låg en till! Men den har säkert legat länge, trodde jag, eftersom den hade så mycket snö på sig. Snön låg inte på taket, utan på underredet. Och taket låg på snön. Med andra ord så hade bilen voltat och låg upp och ner. När jag kom in till Katrineholm upptäckte jag att det nästan var omöjligt att stanna vid rondellen. Lastbilen som kom efter mig hade större problem, så han ställde sig mer bredvid än bakom mig. I Katrineholm hade det kommit 15-20 cm fluffig snö och snöröjningen startade precis. Det var till och med svårt att gåendes ta sig fram från parkeringen. Uträttade snabbt ärendena och tog en femminuters fika för att riktigt vila upp mig. Hemfärden började, men nu var det lättare att köra.

Jag åkte och väntade bara på att sonen skulle ringa för hämtning. Han gjorde det också, men jag behövde inte plocka upp honom, jag skulle hämta hans träningskläder i stället. Jag kom hem och kände att det luktade avlopp i hela huset. Trots detta rusade jag in på toaletten och då ringde han igen. Han talade om vad jag skulle ta med. Jag plockade ihop sakerna och åkte till Malmköping igen.

Jag skulle egntligen ha lagt mig för att vila, men eftersom klockan är så mycket, är det bara att börja med maten så den är klar när resten av familjen kommer hem.

Jag tycker matematik är roligt och jag tycker om ekvationer. Men ekvationen, att kombinera förvärvsarbete med att vara VD i AB Hus&Hem-Mat&Logi-Tvätt&Taxi, den får jag inte att gå ihop!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Din beskrivning av lärarvardag är träffsäker!

Både i yrkesliv och i privatliv så är det så att det mesta av makten över ens tid tycks ligga i andras händer, man kan inte påverka allt det där oplanerade som bara händer "unterwegs"

Tur att Du klarade Dig oskadd i bilen hem.

Postat av: Sylvia

Ja du Anki. Jag behöver läsa en sån här insändare ibland för att uppskatta hur bra jag har det. Men håll ut - snart har sonen körkort och då lättar väl bördan något förhoppningsvis. Tänker ibland på dig som kör så mycket i alla väder, tar väl på krafterna det också.

2007-02-08 @ 22:10:56
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Ninni

Phu blir trött bara av att läsa det..men jag ska inte säga nåt min vecka har varit precis lika hektiskt den.
Herregud vad man håller på, känner mig som en död råtta idag.
Gudskelov är det helg nu så jag kan pusta lite!

Ha det gött och vila dig nu, kramen

2007-02-09 @ 06:51:49
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Mysko det där med vädret. Vi som inte ens hade en snöflinga igår! Låter inte alls roligt med en sådan vecka. Det verkar ju inte heller bli nån större vila för dig i helg, men hoppas det blir lyckat o trevligt i alla fall.

2007-02-09 @ 07:26:02
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com/
Postat av: Gisan

Jag lider med dig!!! Den här veckan har jag tagit Time-out som det brukar heta. Var på väg att rasa helt. Har varit helt allena i två dygn. nu är sambon hemma och drar största lasset. Hoppas att du kan få lite avlastning oxå. Styrkekramar...

2007-02-09 @ 10:01:08
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Karin

Phuueeii......vilket jäkt. Ta det lugnt i trafiken bara, det där med lastbilen lät riktigt livsfarligt. /Karin

2007-02-09 @ 11:07:49
URL: http://rachel99.blogg.se
Postat av: Gisan

Tack för din tro på mig! Har tänkt tanken att fråga Nalle, men det är det där med att besvära andra... Plus inte kan väl jag. Nalle är ju fullfjädrad poet. Jag skriver bara det som inte får plats i mig... Hoppas du får en skön helg! Kramar...

2007-02-09 @ 11:51:53
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Nalle

Ojojoj så mycket du haft att göra!! Inte så underligt om du är trött. Nu unnar jag dig verkligen en lugn och skön helg.
Kramar

2007-02-09 @ 19:02:38
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: hildegun

kommer ihåg hur det var, kan sakna det ibland.
nu skulle jag inte orka.
ha en skön helg

2007-02-09 @ 19:42:08
Postat av: Anonym

Jag tror att vi är många som nickar igen kännande.
Nu har ju just vi kommit dit då våra barn börjar flyga ut och plötsligt har jag tid över den tiden hade jag behövt låna för ca. 5 år sen sådär.
Det är väl oxå en ekvation.
pimpim

2007-02-09 @ 20:51:01
Postat av: svartvitan

Det där låter lite stressande tycker jag. Hoppas att du får en lugn och skön helg.

2007-02-09 @ 22:11:31
URL: http://svartvitan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback