Det lyckades!

Jag är en sådan person som vill läsa instruktionsböcker, handledningar och manualer, innan jag tar itu med det tekniska. Övriga familjemedlemmar kastar sig över det praktiska/tekniska först, och om det inte går börjar de läsa.

För ett tag sedan tröttnade vi på att köpa dyra färgpatroner till den billiga skrivaren. Då köpte vi en dyrare skrivare men utan patroner. Det är en kombinerad laserskrivare, kopiator och scanner. Alldeles nyss kom jag på att jag inte har testat scannern. Jag började leta efter instruktionerna, men när jag inte hittade dem, så tog jag den vägen som jag inte brukar ta. Jag tog "försök-och-försök-igen-metoden". Och det lyckades.
Så här får jag nu presentera min första inscannade bild.

94259-220

Bilden är på min mormorsmor Maria-Lisa och min mormorsfar Per-Olof
från Norra Råda socken i Värmland.

Kommentarer
Postat av: pimpim11

Jag gör som din familja slänger mig på grejerns och läser när jag inte förstår.
Jag skulle oxå vilja ha en scanner.
vad fint det blev /pimpim

Postat av: Sylvia

Jag tillhör dom, som du vet, som först försöker och sen när jag kör fast kan jag möjligen leta fram instruktionerna. Det är jättekul med scannern. Jag håller på och skannar in gamla dokument från min morfars tid och min pappas gamla skolbetyg. Då kan alla barnbarn få kopior och dokumenten blir bevarade.

2007-01-04 @ 22:01:40
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Anonym

Å det är roligt att scanna. Jag har dock aldrig gjort det till bloggen. Vi har ingen egen, men ibland lånar vi från makens jobb. Ha det. Anna

2007-01-04 @ 22:32:27
Postat av: Nalle

Tycker oxå det är kul att scanna, skulle inte klara mig utan den faktiskt.
När jag får hem nån ny teknisk sak, så vill jag gärna titta på den - liksom bli vän med den - innan jag sätter igång att förstå den. Då blir det först brukanvisningen. Om å om igen. Sedan sätter jag igång, då är det som om jag alltid hade gjort just denna tekniska grej.

2007-01-04 @ 23:01:34
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Ella

Jag läser aldrig instruktioner. Fy så trist, en bra sak ska funka ändå, utan krångliga instruktioner.

Vad kul att ha så gamla bilder, det är jättesmart att scanna dem och spara digitalt också.

2007-01-04 @ 23:05:16
URL: http://livetefter.blogg.se
Postat av: Ninni

Min man lusläser instruktionerna...tur det för jag vill att allt ska funka med den gång!
Och kan jag inte så ropar jag på hjäääälp!
Vilken fin bild, det är kul med svartvita kort, kram

2007-01-05 @ 09:16:43
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Kersti

Hej! Jag tror att jag är en kombination av att göra och läsa. Vi är också irriterade på att hela tiden byta patroner. Undrar nyfiket vad det är för maskin som inte behöver patroner. Hur kan det fungera?
Visst är det roligt med en scanner. Jag har inte riktigt lyckats förstå våran. Har inte läst på alls när det gäller den funktionen det är kanske därför.

2007-01-05 @ 10:46:50
Postat av: hildegun

När jag växte upp så var det ingen som läste bruksanvisningar(kanske min mor).Men defintivt inte min far. Allt pajade och sedan skyllde han på dåliga "grejor".

Att scanna är kul, det gjorde jag en del innan vi/jag köpte kameran.
Vackra "gamlingar" du har!

2007-01-05 @ 13:52:17
URL: http://hildegun.blogg.se
Postat av: Pia lotta

Det där du är väl bra att kunna scanna in sina rötter.. så har jag oxså gjort. Man kan ju få in mer bildskärpa i gamla foton.
Ha de gott..
Kram

2007-01-05 @ 17:56:19
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anonym

i´m impressed....
j1 gör det tekniska hos oss, han har en ängels tålamod, tvärtemot mig!
kläderna gör mannen (och vederbörandes bättre hälft), utan tvekan är det så!
- om allting går åt skogen, läs instruktionen, typ!
jag har flera syskon och är uppvuxen i kärnfamilj, men jag har inte träffat någon av mina mor- eller farföräldrar, så det kan slumpa sig!

2007-01-05 @ 18:32:24
URL: http://latmasksamtal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback