Hälsning från Simba

Ni som har läst min blogg tidigare, ni vet att jag hade sådana problem med katten Simba. Han bara rymde tillbaka till huset där vi tidigare bott, fastän vi bott här på gården i över 5 år. Det blev ju så att jag till slut fick hålla honom inne, mot hans vilja. Jag försökte lösa problemet på olika sätt:
* Jag gick på djurkommunikationskurs, men den var för kort för att den skulle ge något.
* Jag försökte skänka bort honom här på bloggen.
* Jag pratade med "experter". Flera sa, att enda alternativet var att avliva honom. Om en rymningsbenägen katt flyttas, så fortsätter han ändå med rymningsförsöken.
* Jag försökte hitta en ny familj boende på en ö; inte så lätt att simma tillbaka, tänkte jag.

Till slut var det en familj i närheten som tog sig an honom. Det är bara ca en mil, fågelvägen, mellan våra gårdar. De hämtade honom några dagar före jul. Efter tre dagar försvann han. Men han var inte så långt borta, bara lite längre bort på ägorna. Förmodligen, och det här är min teori, så hittade han inte. Han visste inte vilken väg han skulle ta, för att komma tillbaka till gamla stället. Så efter drygt ett dygn ute, tyckte han nog det var skönt att komma in i stugvärmen igen.

Nu har han bott där ca en månad. Jag träffade hans nya familj igår och de kunde berätta att det går bra. Han är både inne och ute. Det finns en liten kattfröken i familjen också. Dessutom finns det två hundar, och det går också bra. Den gamla hunden bryr sig inte och den lilla valpen vill leka.

På det hela taget verkar det fungera och det gläder mig så. Visst saknar jag honom, men viktigast är att han får leva och ha ett gott liv. Vi har ju Pumba kvar. Han har tendenser att bestämma och ta för sig och nu får han ju vara ensam herre på täppan.

94259-232

Simba poserar till ett julkort


94259-231

Pumba går i djup snö på väg från dasset


Vi har inte så mycket snö nu. Bilderna är tagna 2004-11-20.

Kommentarer
Postat av: Ninni

åhh va skönt att det har löst sig!!

Det du skrev på min blogg nu..du satte fingret på spiken, precis så är det!
/Kram

Postat av: Sylvia

Vad roligt att det verkar gå bra. Har tänkt mycket på Simba och dig.

2007-01-20 @ 19:08:26
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Ulla Sköld (Lundby Torps Mamman)

Jag läser dina tankar mest varje dag,och det får mig att känna att jag är med i livet i Dunker.Längtar till våren!Här snöar det enormt i kväll,det är som ett julkort ute.Nu får du fotografera fler utebilder.Hoppas att allt fortfarande är bra med Simba!Ulla

2007-01-20 @ 21:52:07
Postat av: Nalle

Å jag tänkte på Simba häromdagen och undrade. Nu fick jag veta. Va kul att han tycks trivas. Måste varit jobbigt för honom också att rymma hela tiden.
Så slutade sagan gott.

2007-01-20 @ 23:21:26
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: pimpim11

Skönt när ens djur har det bra då mår man oxå bra. /pimpim

2007-01-20 @ 23:40:46
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Ninni

Ha en skön söndag, kramen

2007-01-21 @ 09:38:15
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Gisan

Gillar verkligen val av namn på dina katter. Jag älskar Lejonkungen. Kramar...

2007-01-21 @ 12:22:53
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Anki

Tack för ert engagemang Ninni, Sylvia och Pimpim.

Till Ulla: Så roligt att du är med och läser. Det visste jag inte; att Kersti läser visste jag om. I nästa inlägg kommer många nytagna vinterbilder.

Till Gisan: Men i det här fallet så är det Pumba som är den egentliga kungen!

Till Nalle: Ja, du kanske ska skriva en saga om honom.

2007-01-21 @ 12:35:35
Postat av: Paula

Katter är konstiga varelser! Får knäppa ideer lite nu o då! Våra katter gick också "hem" när vi flyttat, men det är ju bara 200 meter bort, haha! Gick o hämtade dom några gånger, dom följde snällt med då¨. Efter ett tag slutade dom med det.
Här är det full rulle just nu, två nya jyckar är här ett par dagar, den ena älskar att jaga katter....en katt ligger under soffan, den andra ser ner på mig från databordshyllan...

2007-01-21 @ 18:14:55
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lena

Underbart!
Tänk - att man kan fästa sig så vid en katt man inte känner! Som jag inte känner alltså....
/L

2007-01-22 @ 09:12:08
URL: http://momma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback