Hemma igen

Så är vi då hemma igen. Och du förväntar dig förstås att jag ska visa bilder från Skottland. Men se det tänker jag inte göra. Jag tyckte att jag var förutseende, i motsats till passfrågan, och tömde digitalkamerans minneskort. För säkerhets skull packade jag också ner laddaren till kameran. När jag tagit 3-4 bilder, behövde den laddas. Men jag fick inte tag i någon adapter och kunde således inte använda laddaren.

Resan har varit bra och vi har haft mycket trevligt. Lite träningsvärk har jag i axlar och armbågar och det beror inte på whiskyhävning. Däremot har jag tagit av och satt på mig regnjackan ett stort antal gånger. Regnjackan jag hade med mig, trivs jag inte i. Den är kort, tight och har en massa kardborreband. Men i en Celticbutik, i Glasgow, fick jag syn på en jacka som jag blev så förtjust i. Eftersom priset dessutom var rätt, så köpte jag den. Jag fick användning för den varje dag.

Jag har en gång hört ett uttryck som lyder "Rätt som det var när det regnade, kom det en skur." Man skulle kunna tro att det utrycket härrör från just Skottland. Det regnade lite ibland, lite mer ibland och vissa stunder var det uppehåll. Min nya jacka, som är av bussarongmodell, fick jag sätta på mig och ta av mig med jämna mellanrum. Den blev flitigt använd. Eftersom jag blev så förtjust i den, så blev jag nästan glad varje gång det kom en skur.

Vi har varit i Glasgow, Balloch, Inverary och Edinburgh.
Vi har vandrat i nationalpark och promenerat på stan.
Vi har ätit mycket och gott.
Vi har studerat olika människor, klädstilar och beteenden.
Vi har shoppat en del.
Vi har fått upplevelser,vila och inspiration.



Bilden är hämtad från www.scotlandforvisitors.co.uk

Kommentarer
Postat av: Nalle

Men oj vilken otur med vädret, eller? Kanske inte. Den där regnjackan vill man ju gärna se:)
Annars verkar ni ju haft en fin semester. Det lilla huset på bilden, bodde ni där eller?
Här har det också kommit skurar, men de senaste dagarna har solen dominerat.
Kram och välkommen tillbaka !

Postat av: Gisan

Synd på vädret! Men jag har en inre bild av att Skottland är underbart även när det regnar?! Kul att ha dig tillbaka :-) Kramar...

2007-07-06 @ 07:27:37
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Anki

Då hade ni ju tur med vädret=)
Så du fick användning av din nya jacka

2007-07-06 @ 08:57:12
Postat av: Tjabo The Man!

Finns det så vackra platser på riktigt?

2007-07-07 @ 01:27:44
URL: http://tjabotheman.blogg.se/
Postat av: Kersti

Det låter som en lyckad resa. Min vän Carin som bor i Skottland brukar säga att de har alla sorters väder på en och samma dag. När vi var där snöade det nästan hela tiden. Men det var vackert och härligt endå. varma kläder gick dock åt. jag bodde i min fleece hela veckan. Kram Kersti

2007-07-07 @ 11:58:54
URL: http://plommenad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback