Något i luften

Jag har hos Kersti läst att det strular med tekniken, hemma hos henne. Hon tror det är något i luften. Jag tror att det är fullmånen, för här är det också strul, inte bara med det tekniska.

I går upptäckte sonen att jag hade så dåligt med luft i ett däck på min Toyota. Vi skulle kolla det direkt vi kom hem, men då hade ingen lust och det förde med sig att vi glömde det hela. På kvällen skulle jag bort och tog min bil som vanligt. Det kändes lite konstigt på vägen, men eftersom vägen har djupa gropar och det har kommit mycket regn, så tyckte jag inte det var konstigt. Men en stund senare kom jag på det där med däcket. Jag stannade och tittade. Det var oroväckande lite luft kvar, så jag vände om och körde försiktigt hem. Min gamla SAAB har jag kvar, så jag tog den i stället. Den startade snällt och jag for i väg. Kom precis på att det var sista dagen att få köra den, eftersom jag inte har besiktat den. När jag senare på kvällen skulle hem, så ville den inte starta. Det fanns inte ett liv i den. Men på tredje försöket gick den igång och gick fint hela vägen hem. Nu fungerade också radion, vilket den inte gjort på ditvägen.

Idag på eftermiddagen tog jag den bilen in till Malmköping, för att hämta Erik vid busstationen. Inga problem alls när jag startade den eller under körning. Jag kom några minuter före Eriks buss, så jag stängde av. När vi sedan skulle hem, så ville den inte starta. Jag försökte både en och nio gånger, men inte en livsgnista i den. Det är ju en mil från Malmköping och hem till Dunker, så det är inte så kul att gå, även om jag gjort det förr. Nu började jag ringa runt till vänner, grannar och bekanta för att höra om de kunde hjälpa mig. Jag fick bara tag i några stycken och de befann sig på fel ställe för att kunna vara mig till hjälp. Vi gick runt till banken och Tempo för att se om vi såg några som skulle den här vägen. Bara främlingar på samhället i dag! Vi gick tillbaka till bilen och gjorde nya startförsök. Icke, sa Nicke! Då började vi promenera till Statoilmacken. Det är en bra träffpunkt för bl a Dunkersbor. Jag träffade en kollega där, som inte alls var på väg åt mitt håll, men han tyckte ändå jag skulle ringa senare om det inte alls löste sig. Vi satt utanför macken i bara några minuter. Då såg vi en välkänd bil svänga in mot macken. Det var våra grannar och goda vänner, som har hjälpt oss tidigare i en del nödsituationer. Vi fick skjuts ända hem till dörren!

Väl hemma fick vi nya problem, ännu större. Vi hade ingen Internetuppkoppling! Men det lyckades Erik fixa till. Annars hade ni inte fått något att läsa från mig idag.

Kommentarer
Postat av: Nalle

Men vilken dag !!! Gaaah jag skulle blivit ...ja...vad skulle jag blivit ..?...galen ! Tror jag. Rent ut sagt galen. Men du verkar ha ditt lugn kvar i alla lägen...eller?
Så bra att internet fungerar;))
Ha det gott !!
Kramar

Postat av: Sylvia

Vilken dag! Känner mig helt slut bara av att läsa om det. Visst är det härligt med bussiga och trevliga grannar - dem skall man vara rädd om.

2007-06-01 @ 18:45:53
URL: http://pantersylvia
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag tror att det är gubben i månen som spökar.

2007-06-01 @ 18:56:06
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Kersti

Det är otroligt när det börjar strula så strular
det ordentligt. Tur att ni fick skjuts hem.
Tack för att du länkade till mig.

2007-06-01 @ 21:00:18
Postat av: Anonym

En olycka kommer sällan ensam.
Tack för grattiset /pimpipm

2007-06-01 @ 23:59:17
Postat av: Dubbelörnen

Tankarna var hos dig i eftermiddag. Tusingen att jag var i Strängnäs just i idag, men skönt att det redde upp sig.
Visst är det bra att bo i liten "håla! Står man tillräckligt länge vid Statoil så kommer alltid någon som man känner *gapskrattar*
Kramar

2007-06-02 @ 00:11:50
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com/
Postat av: Inga M

En del dagar borde man helt enkelt aldrig ha gått opp! Bra att det löste sig till slut. Det är absolut en av fördelarna med att bo i en håla, man får alltid hjälp.

2007-06-02 @ 07:45:17
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Gisan

Är det fullmåne nu? Skulle förklara min gårdag och morgon idag.... Kramar...

2007-06-02 @ 10:12:16
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja ibland är det som förgjort..tur att resan fick ett lyckligt slut!
Ha en sköön helg, kram

2007-06-02 @ 10:19:52
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback