Årsdagar: 31 mars

Nu är det återigen dags att skriva om årsdagar.

31 mars 1987 föddes Lovisa. Det hade varit en lång, kall och snörik vinter och precis 30 mars, när vi åkte in till BB, så hörde jag koltrasten. Det kändes hoppfullt och glädjande. På BB tog det tid. Jag fick dropp för att värkarna skulle ta sig. Efter ett tag upptäcktes att hon låg fel, så det droppet togs bort och min kropp fick order om att sluta med värkarna i stället. Det blev full aktivitet runt om och akut snitt. Min man hade varit med först, men eftersom det drog ut på tiden så åkte han iväg en stund. När han kom tillbaka var det hela över. Vi glömmer aldrig orden han fick av barnmorskan/sjuksköterskan när han kom tillbaka: "Tyvärr är din fru  redan förlöst!" Vadå tyvärr? Grattis hade väl varit mer på sin plats. Efter orden Tyvärr är din fru redan ... hinner man tänka mycket.
Lovisa mådde i alla fall utmärkt. Tjockt, mörkt  och lockigt hår hade hon. Vi tyckte hon såg ut som den allra sötaste trollungen.

Idag på den stora 20-årsdagen är hon som bekant inte hemma, utan i Kambodja någonstans. Hoppas att hon kan fira dagen på något trevligt sätt med sina reskompisar.

Jag har knyckt en bild från hennes blogg och
Resedagboken. En bild som är tagen i Thailand.

image286

Fick precis ett mail nu från en annan bloggare som berättar att Lovisa finns med i Eskilstunakuriren idag.
(Där får man gå in under fliken Personligt, för att kunna läsa om henne.)


Uppdaterat 09.18: Nu har jag varit ut och hämtat tidningen. En halv sida om 20-åringen Lovisa. Tidningen brukar göra en större grej för de som fyller 20. Kul var också att se att hon valt samma bild. Jag fick också läsa att hon nu är i Vietnam, inte Kambodja som jag trodde.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Va bra att du fick läsa i tidningen var hon befinner sig..ha,ha!
Hon ser ut att ha det jättebra.va härligt att få resa!
Granntösen var iväg förra året och det var så kul att få läsa resedagboken!
Hur länge blir din dotter borta?

Ha en skön lördag, kramen

Postat av: Hildegun

Härligt med barn som rör på sig ute i världen.

Är hon inte lik sin mor på bilden?

Ha en bra dag

2007-03-31 @ 10:25:20
URL: http://hildegun.blogg.se
Postat av: Dubbelörnen

Jag trodde du visste om detta o undrade varför du var så hemlighetsfull om det igår...*skrattar*

Kram

2007-03-31 @ 12:30:43
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com/
Postat av: kicki

Hej Anki
Kul att du också har en 20 åring, min fyller 10 juli.
Undrar var du hört Duvenäs tidigare, kanske har du varit här, vem vet..
kicki

2007-03-31 @ 12:56:38
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Nalle

Å en del människor uttrycker sig så klantigt. Man hinner verkligen att tänka mycket efter bara några ord.

Grattis Lovisa på 20-årsdagen!!

2007-03-31 @ 16:00:47
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Ella

Grattis igen!
Hoppas ni firade med tårta ändå?

2007-03-31 @ 20:54:59
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kul nu har jag läst artikeln och den var ju bra.
Nu lärde jag känna er lite mer, spännande. /pimpim

2007-03-31 @ 23:53:42
Postat av: Inga M

Måste säga att hon ser då inte ut som någon trollunge längre. Jättesöt tjej!

Förstår att Du gärna velat fira årsdagen tillsammans med henne. Min yngste fyller 30 på onsdag men bor alltså på andra sidan jordklotet i Los Angeles så vi kan inte träffa honom. Det känns kymigt!

Ha det gott och gratta födelsedagsbarnet från mig!

2007-04-01 @ 08:04:12
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ninni

Ha en sköön söndag, kram

2007-04-01 @ 08:51:19
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Kusin Kim

Grattis på kusinerna, hoppas vi ses snart!

Och hoppas att ni "gamlingar" har det gott i vårsolen oxå!!

2007-04-01 @ 10:22:57
Postat av: Anna

Hej Annki. Här är det ledsamt i dag. Min man blev så allergisk mot Ruf så det gick inte. Nu är han tillbaka hos uppfödaren. Nu känns det tyngre än vanligt, men maken måste ju kunna vara hemma o må bra...Anna

2007-04-01 @ 12:49:19
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: kicki

Anki. Tror du att det är Duvenäs i Molkom. Det låter väldigt spännande tycker jag, skall kolla lite om detta jag också. Nu skall vi åka till Holken och dansa till Wahlströms. Dans är livet.
kicki

2007-04-01 @ 12:56:40
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag är också född den 31 mars och det var så bråttom så att jag höll på att bli född i farstun och nästan den 1 april. (som dessutom var en måndag) Måndagsex, aprilskämt och född i farstun, men jag klarade det med en timme. Grattis till dottern.

2007-04-01 @ 18:16:33
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Anki svarar:

Ninni: Där ser man vikten av att hålla sig med en dagstidning!

Hildegun: Vi får ofta höra att hon är lik mig, själv har jag svårt att se det.

Dubbelörnen. Nej, det blev en riktig överraskning för mig.

Kicki: Det är Duvenäs i Sunnemotrakten, jag menar. Jag har för mig att du skrev om stugan i Gräs. Men det här är alltså ditt permanentboende, i Molkom?!

Nalle: Ja, verkligen. Har framfört din hälsning till Lovisa.

Ella: Vi hade en bit tårta kvar sedan Eriks födelsedag. Den togs fram ur frysen idag.

Pimpim: Ja, vi är ju inte speciellt anonyma på bloggen!

Inga: Jag tycker också hon är så söt. Hälsningar framförda!

Ninni: Tack! Hoppas det går bra för dig!

Kim: Så kul att du hälsat på. Kusinhälsningarna är framförda och gamlingarna har haft en bra dag i solen. Lennart är redan solbränd.

Anna: Så ledsamt för dig. Du som har väntat så länge på honom!

Nicoline: Tack! Jag hade också bråttom att komma fram, höll nästan på att födas på toaletten!



2007-04-01 @ 23:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback