Utmaning: Egendomliga fakta

Jag har fått en utmaning av Maria. Så här går det till.

Regler: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blivit "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg samt ange reglerna för spelet. Tillslut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista på deras namn. Efter det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Underliga saker om mig själv? Hmmmmm...? Det skulle kunna bli mycket. Men jag ska kunna skriva om det. OK, jag tar de här sakerna.

1. Jag har blivit jagad av en myskoxe nedför Hamrafjället i Härjedalen.

2. När jag började Lärarhögskolan i Karlstad, hösten 1972, utsattes vi för en inspark. Mitt uppdrag var att härma Zarah Leander, när hon sjöng "Vill ni se en stjärna". Min sångröst är totalt obefintlig och jag blev så nervös. Men jag tänkte att om jag inte gör det, känns det dummare än att i alla fall försöka. Jag ställde mig upp och sjöng och tack vare nervositeten, så fick jag den rätta darren på rösten. Det blev faktiskt uppskattat!

3. Min hjärna lagrar onödig kunskap. Jag kommer till exempel fortfarande ihåg gamla skolkamraters födelsedagar, fastän jag inte har någon som helst kontakt med dem. På den gamla goda tiden, när bilarnas registreringsnummer bestod av en länsbokstav och ett femsiffrigt nummer, kunde jag mängder av sådana.
Varför kan jag inte sådant som jag skulle kunna ha nytta av i stället???

4. Jag har tydligen någon dragningskraft på alkisar, byfånar och knäppstarar. Om jag kommer in i en lokal där det finns någon person från ovanstående kategori, så kommer personen fram till mig och pratar! Vad beror det på? "Kaka söker maka" eller...?

5. Jag tycker inte om att prata inför många människor, men jag har ändå hållit tal i en fullsatt kyrka! 

6. Jag har lätt att få kontakt med människor. Jag har familj och många goda vänner. Ändå känner jag mig oftast ensam.

Jag skickar detta vidare till ...

Anna

Pimpim

Sylvia

Nalle

Kicki

Slottsträdgårdsmästaren

Kommentarer
Postat av: Dubbelörnen

Kan faktiskt leende känna igen mig i delar av det du tar upp.
Detta med värdelöst vetande :) Jag är precis likadan o önskar min hjärna istället lagrade viktigare info som var jag la telefonen sist, el att jag skulle köpa bröd idag... Istället så kan jag möta nån i Stockholm o känna igen utseende o komma ihåg personens namn m m. Bara för att jag jobbade på en personalavd o hade hand om rekrytering för "hundra år sen"... Jag känner inte ens personerna!! Vad ska jag med detta "komma-ihåg" till??!!!
Ha en skön solig helg!
Kram

Postat av: Maria

Vad många kul punkter du fått ihop, känner igen mig i 3:an, 4:an, och 6:an...

Men hur gick det med Myskoxen... Hann han i fatt dig eller klättrade du upp i ett träd?

Jättekul att du vill länka till mig. Bor i Söderhamn.

2007-03-09 @ 16:18:16
URL: http://mammy.blogg.se
Postat av: kicki

Jag antar utmaningen
kicki

2007-03-09 @ 18:30:45
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tack för utmaningen Anki men jag tror att jag avstår. Hela mitt liv är underligt och egendomligt så det skulle bli svårt att välja ut något.
Ha en trevlig helg!

2007-03-09 @ 18:48:51
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Nalle

OK!!

2007-03-09 @ 19:13:42
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Nalle

OK!!

2007-03-09 @ 19:13:44
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Anki svarar:

Dubbelörnen: Ja, vad ska man göra med denna onödiga kunskap? Kan man "deleta" den på något sätt och ge plats för det man har nytta av?
Kram!

Maria: Kul att du känner igen dig i en del saker. Angående myskoxen finns det en del att berätta. Jag tror jag ska skriva om det som ett särskilt inlägg en dag.
Kram!

Slottsträdgårdsmästaren: Det är helt OK att avstå.
Jag önskar också dig en trevlig helg. Det lär bli riktig vårvärme!

Nalle och Kicki: Det är bra. Ser fram emot att få läsa om era "underligheter".
Kram!

2007-03-09 @ 19:40:01
Postat av: Ninni

Ha,ha känner igen mig på fyran!!

Idag var jag finklädd, tjusiga smycken..så jag var nog en drottning!
/Kram

2007-03-09 @ 20:51:41
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anna

Hej Anki. Tror jag avstår utmaningen jag oxå, tycker det är svårt...Hoppas du får en fin helg i våren...Anna

2007-03-10 @ 08:49:29
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Inga M

Festligt att läsa om hur Du blir tilltalad av underliga typer. Det drabbar alltid mig också och jag har alltid trott att att jag har varit den enda i världen så jag har aldrig vågat säga det till någon. Men nu när jag läst om Dig så ska jag erkänna det både för mig själv och för andra: Jag är en stollemagnet.

Undrar vad det beror på? Ser vi för snälla och inbjudande ut, eller som Du skriver, anar de en like?

2007-03-10 @ 09:25:24
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ninni

Jaha då är vi tre som är stöllemagneter...ha,ha!

ha en skööön helg, kramen

2007-03-10 @ 12:33:09
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anki svarar:

Anna: Önskar också dig en fin helg! Kram!

Inga och Ninni: Men visst var väl detta märkligt, att vi är "stôllemagneter" alla tre. Ja, Maria också. Vi är alltså fyra, bara av den här lilla gruppen som läser här. Och ändå tror man att man är ensam om fenomenet.

2007-03-10 @ 13:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback