Tur eller otur

Har jag tur eller otur? Det är frågan!

Idag slutar jag jobbet tidigt och har precis kommit hem. Jag hade planerat att putsa fönster idag, eftersom det är plusgrader. Inte ett enda fönster är rent. Men nu när jag är hemma och redo, så går det inte att tvätta fönster. Här blåser det och regnar duktigt.
Vilken otur att jag inte kan putsa dem idag, när jag har tid...
eller ...
vilken tur att jag slipper putsa dem.

Men nästa helg är det första advent och då skulle jag väldigt gärna vilja ha fint i fönstren: putsat, röda gardiner och ljusstakar och stjärnor.

                                         
BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Lexie

Yei för advent :D snart jul :D

Postat av: Annika

Aha, ödet vill att du ska ta det lite lugnt i dag och varva ner!
F ö så kan det denna mörka årstid räcka långt med att bara putsa dem på insidan! Advent blir det varse du har putsat fönstren eller ej! Knepigt va?:)

2007-11-23 @ 15:01:27
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Nalle

Jadu, det kanske är tur att du slapp:)
Men å andra sidan blir det ju en annan dag ist.
Här regnar det också. Och det är inte lite.
kram

2007-11-23 @ 16:07:39
Postat av: Kersti

Jag tror att det ändå var tur. Hoppas att du kunde sitta och ha det skönt ett tag. Kram

2007-11-23 @ 23:15:01
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Anki svarar alla på en gång:

Det blev putsning av insidan och det blev i alla fall lite lugnare. Strax efter jag skrivit mitt inlägg, sjönk temperaturen och regnet övergick till snö.

2007-11-24 @ 09:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback