Vilken kraft

Tack, mina underbara bloggarvänner. Vilken kraft det var i era kommentarer till mitt förra inlägg!
Jag kände verkligen att ni blev arga och upprörda. Jag kände er empati och energi. Jag kände den där riktiga urkraften och styrkan. Allt det där som man själv inte orkar med, när man är riktigt sjuk och svag.

Jag har så lätt att se allt i bilder och fick då fram en bild av akutmottagningen där jag satt hopsjunken i en stol och alla starka kvinnor i mitt följe som kom fram, hytte med näven och la fram vassa synpunkter till vårdpersonalen. Vilken syn! Snacka om Girl Power. Då orkade jag skratta mitt i eländet. Det har jag inte kunnat förut.

Tack vare kraften jag fick, tror jag att jag orkar följa med på resan. Själva resan kan bli jobbig, men när jag väl kommer dit blir det nog bra. Det jag ser fram emot är att få riktigt god mat och mycket frukt. Jag har sett en bild från hotellets matsal och den har lockat mig, när jag legat här och bara druckit nyponsoppa.

                                                                      
BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Ninni

Åhh måtte du blir frisk så du kan åka!
Läste om din normalt låga temperatur..jag är likadan...det är svårt att bli trodd..men vi är ju många som har det likadant, varför fortsätter dom med sina fåniga riktlinjer....*morr*
Kramen

Postat av: Gisan

Jag önskar verkligen att du kan åka. deet är nog precis vad du behöver för att hämta tillbaka alla krafter som runnit ur dig de här tre veckorna. Jag håller tummarna! Kramar...

2007-10-02 @ 18:06:32
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Nalle

Å jag har läst om din feber, som inte kallades feber och alla kommentarer kring detta. Det är verkligen svårt att få någon läkare eller sjukvårdspersonal för övrigt att tro på en när man känner sig dålig. Det där med riktlinjer ger jag inte mycket för. Då skulle jag inte funnits kvar för jag tillhör inga riktlinjer alls. Reagerar nästan tvärtom på allt. Nä, man måste stå på sig när man är sjuk och det är för bedrövligt att det skall vara så ! Man känner sin kropp bäst själv !
Hoppas du kan åka nu och att du får glädje av resan.
Jag blev ju också dålig nu före jag skulle ned till Gtb (inte alls i jämförelse med dig) och känner mig fortfarande rätt risig. Jag svettas så fort jag rör mig. Men hursomhelst så drar jag mig för att gå tillbaka till doktorn. Vet hur man kan bli bemött på sådana ställen när man ser frisk ut ! Du ser frisk ut - alltså är du inte sjuk. Men jag känner mig sjuk - nä då du är inte alls sjuk. Man blir nedtryckt och utsparkad som om man gjort någon illa, men det är en själv i
grunden som man gör illa och det är man själv som får lida när man inte orkar stå emot läkarkåren.
En gång när jag hade yrsel och åkte in akut så kom jag till öronavdelningen ! när jag sa i kassan att jag har en nackskada som ger yrsel. Nä, nu är det öronen serru. Det var det inte. Men jag vägrade gå därifrån. Sa: Jag går inte härifrån förrän det sitter en neurolog framför mig, och pekade på stolen framför. Om jag så skall sitta här hela natten. Kalla på en neurolog !
Och det kom en. Och visst var det nacken.
Kramar och hoppas allt blir bra nu !!!!!!

2007-10-02 @ 18:49:37
Postat av: Sylvia

Hoppas du kommer iväg!
Vila, värme, miljöombyte, uppassning - vad mer kan man begära när man inte är riktigt kurant. Synd bara att du måste åka så lånt för att komma i åtnjutande av det.

2007-10-02 @ 20:01:04
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Kersti

Jag känner en skolsköterska som säger att ingen har dött av luftombyte, tvärt om. Så res om du orkar jag tot att det gör dig gott. Kram

2007-10-02 @ 22:40:23
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Hej!vad bra att du kommer iväg.Jag bara älskar att resa utomlands.En nyfiken fråga, vad heter hotellet?
Mvh Anna-Carin

2007-10-03 @ 13:21:22
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Ninni

Undrar om du har åkt..för visst var de tisdag eller är jag ute och cyklar nu??
Hoppas du mår bättre..kramen

2007-10-03 @ 19:49:53
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anonym

Trevlig resa kram Ting....

2007-10-04 @ 19:30:38
Postat av: Inga M

Skönt att Du åkte och att det gick bra. Ibland måste man vara väldigt frisk för att klara av den svenska sjukvården. Men ibland är den jättebra och allt funkar. Man måste ha tur och det hade Du inte den här gången men det löste sig ändå!

2007-10-10 @ 23:42:00
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback