Minnesfragment, över vad som hänt

Nu är tiden inne för att resumera året som gått. Vad som hänt i länet, Sverige och världen behöver jag inte skriva om, det blir så många sådana årskrönikor ändå. Men vad hände i mitt liv år 2006? När jag nu börjar tänka efter, visar det sig att jag inte kommer ihåg så mycket. Det tyder antingen på att minnet är skralt eller på att året mest har rullat på i den vanliga lunken. Några minnesfragment ska jag här redovisa:

Januari
Jag tror att vi i början av januari hade riktig vinter. Lovisa hade varit hemma under helgerna. En dag i början av januari skjutsade vi henne till Skavsta och hon tog flyget tillbaka till Paris. När vi kom hem igen fick vi se ett märkligt himla- eller ljusfenomen. Vi såg nog 9 st solar! Efter en stund kom det något nedfallande från himlen, förmodligen iskristaller men det såg ut som silverkorn. Vi tog mängder med kort, men vi har aldrig hittat på dem. Typiskt, nu kommer ingen att tro oss!

Februari
I början av februari åkte vi till Leksand över en förlängd helg. Vi bodde på ett helmysigt hotell inne i Leksand. Dagarna tänkte vi tillbringa vid Gesundaberget. Jag hade i förväg kontrollerat snödjupet, eftersom det hade varit rejält mildväder. Det skulle finnas mycket snö kvar både i backen och i terrängen. När vi kom dit, visade det sig att det gick bra att åka i backen, men det fanns ingen snö i terrängen. Det blev långpromenader i stället för längdåkning, men det gjorde inget alls. Det var trevliga dagar som avbrott mot det vardagliga.



Mars
* Jag klarade av mitt datakörkort.
* Vi var till Paris och hälsade på Lovisa och firade hennes födelsedag lite för tidigt. Efter ett restaurangbesök  träffar vi på Lovisas bästa barndomskamrat med familj. Vi hade tappat kontakten med varandra och så ramlar vi på varandra bara så där. Vilken upplevelse!



April
Allt sedan september 2005 har jag arbetstränat på Komvux i Flen. Nu fick jag prova på ett kortare vikariat, inom Sfi-undervisningen. På skärtorsdagen var jag påskkäring på jobbet. Eleverna ska ju inte bara lära sig läsa och skriva svenska, de ska ju också lära sig de svenska traditionerna.



Maj
Förlängning av vikariatet. I slutet av maj hade jag ett bra möte med gammal och ny arbetsgivare. Min tjänst ska nu ligga inom Komvux.

Juni
Jag arbetade hela juni och vi hade det rörigt eftersom vi samtidigt flyttade hela verksamheten.
Hemma var det också rörigt med renoveringen av toalett och arbetsrum.

Juli
Jag var ledig hela juli, så då hände det en del.
* I början av juli var vi till Paris och hjälpte Lovisa med packningen hem. Jättevarmt!
* Jag och min kompis från Visingsö gjorde en trevlig resa runt Vättern.
* Jag startade min blogg.



Augusti
* Winnerbäckkonserten i Nyköping.
* Cykelresan vid Göta kanal.



September
Vi var på Bokmässan i Göteborg.


Oktober och November
Mina lediga dagar gick åt till att ta hand om fången Simba.


December
Tråkigt höstväder hela december. Men det blev i alla fall advent och jul. Simba fick ett nytt hem i julveckan.


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Det är nästan skrämmande hur lite jag kommer ihåg från året. Måste kolla i min kalender för att friska upp minnet. Men jag vet att det trots allt varit ett bra år. Jag har fåt tillbaka lite av energin oc jag har tagit tag i min hälsa. Gjort saker som varit bra för mig som sång och målning. Målarveckor på Öland i juli. London i okt-nov. Simskola med barnbarnet. Släktträff i december. Några resor till Västerås för att träffa Lennarts dotter o bonusbarnbarnen och barnbarnsbarnen. Trevlig helg på Yxtaholm. Ja - visst har de varit ett bra och trevligt år!
Tack för att du hjälpte mig att komma ihåg det

Postat av: anna

hjälp mig och bestäm min nyårsoutfit..
kolla min blogg !

2006-12-30 @ 22:13:38
URL: http://lillhedlund.blogg.se
Postat av: pimpim11

Jag kommer nästan inte ihåg nåt från 2006 det har bara rasslat iväg. Kul att läsa från ditt. /pimpim

2006-12-30 @ 22:40:21
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Inga M

Vilken trevlig resumé! Skulle ha varit roligt att göra men jag kommer inte att hinna idag ser jag. Du verkar ha haft ett fint år 2006.

Jag önskar Dig ett Gott Nytt År 2007!

2006-12-31 @ 08:42:13
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: pimpim11

Gott nytt år önskar jag dig. kramar /pimpim

2006-12-31 @ 10:42:20
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Lena

å jag (kattmänniskan) undrar vad som blivit av Simba. Tänkte på honom häromdagen. Tänkte även på hans namne (i Sundsvall) som fick komma till katthimlen...
Vi gjorde faktiskt en resume av året som gått och skickade till vänner och bekanta.... lite flytt, lite gräv, lite mys....
Ha nu ett GOTT NYTT ÅR, å sätt inte upp för höga krav inför nästa år...
/Lena

2006-12-31 @ 19:37:21
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Anki

Till Lena: Simba flyttade i julveckan till en annan familj. I den familjen är det alltid någon hemma, dessutom finns där en liten kattfröken. Efter några dagar kom Simba ut och stack i väg. MEN han kom tillbaka nästa dag, så förmodligen hittade han inte utan drog runt i utkanten av deras mark. Sedan har jag inte hört något och jag vill verkligen leva i den förhoppningen att allt går bra.
En märklig händelse var den att samtidigt som Sundsvallssimba var så sjuk, och senare blev avlivad, så var vår Simba jättesjuk. Jag trodde han skulle dö. Han låg helt apatisk och ville varken ha mat eller vatten. Men han kvicknade till och blev helt återställd!

2007-01-01 @ 11:24:51
Postat av: Lena

Tänk va de är konstigt, med bloggvänner och bloggvänners bekymmer... det blir som om man känner varandra och varandras bekymmer ????

Jag fick nästan rysningar när du sa det där om namnen i S-vall!....

Klart det går bra för han, skicka honom goda tankar genom luften ;-)

/L

2007-01-01 @ 12:31:42
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Anki

Tack Lena! Ja, visst känns det som om man känner varandra. Det trodde jag aldrig innan jag började blogga.

2007-01-01 @ 12:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback