Servicekänsla

Jag har köpt  ny bil. Ja, den är inte ny, men för mig är den ny. Allt verkade bra när jag var och tittade på den och provkörde den. Jag upptäckte bara en nackdel: bilen var precis inpyrd av rök. Den förre ägaren måste ha varit en riktig storrökare. Men nu hade vi åkt  nästan 30 mil för att se på just den här bilen. Då tyckte jag att det i sammanhanget var en bagatell, när allt annat kändes så bra med bilen. Vi diskuterade detta med bilförsäljaren och han visste vad en invändig rekonditionering brukar kosta. Han drog av motsvarande summa. När jag kört hem bilen, luktade det rök av hela mig, tyckte jag.

Efter letande på Internet och i telefonkatalogen hittade jag en
firma i Katrineholm som gör sådana arbeten. Jag ringde och bokade en tid. Jag berättade vad jag ville ha gjort och frågade om rengöring av bilbälten ingick.  Då svarade killen. "Det ordnar vi." Svarar man så betyder det att man har den rätta servicekänslan.

Det är ju inte så lätt att lämna och hämta en bil och samtidigt klara av resorna till och från hemmet också. På måndagen åkte jag dit efter arbetet. Jag lämnade bilen och fick ta buss hem. Bussbyte två gånger och sista biten blev en promenad på drygt tre kilometer i mörkret. Allt som allt tog det nästan fyra timmar.
Jag visste inte riktigt hur jag skulle få till hämtningen av bilen. Flera olika alternativ funderade jag på. Jag ringde och frågade hur dags de öppnar på morgonen. Samma trevliga kille svarar då: "Vi öppnar 08.00 men om det behövs så är jag här tidigare." Vilken känsla för service!

Så igår hämtade jag bilen och var mycket nöjd med resultatet.

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Grattis till nya bilen. Som du bor är det ju absolut nödvändigt med bil - så det är viktigt att det blir bra. Härligt företag du hittat - man blir så glad när folk gillar det de håller på med.

Postat av: Nalle

Grattis till nya bilen! Vilket serviceställe! Men du, jag blir rädd när du går i mörkret själv ute på "landet". Finns ju så många dårar.
Grattis än en gång, det är roligt när man blir nöjd med sina köp.
Ha en trelig kväll

2006-12-02 @ 17:40:18
URL: http://www.nallesfoto.blogg.se
Postat av: Kleio

Grattis med nya bilen! Man blir bara glad när man får det lilla extra med servicen!

2006-12-02 @ 20:35:38
URL: http://kleio.blogg.se/
Postat av: Anonym

...jag anar känslan, själv åkte jag, på vinst och förlust, dubbelt så långt, och lite till - på ren känsla (sundsvall - örebro t.o.r.) för att köpa en bil (som inte utgavs för att vara perfekt, det visste jag innan - men ganska bra, trodde jag - och det är den)!
erfarenheter som inte är letala, lär stärka och röklukt är nog, a piece of cake i sammanhanget!

2006-12-02 @ 22:14:55
URL: http://sundsvall.webblogg.se
Postat av: Ninni

Ja det var service det!! usch en bil som luktar rök...urk va äckligt!
Ha en mysig söndag, kraaam

2006-12-03 @ 09:29:37
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback