Servicekänsla
Efter letande på Internet och i telefonkatalogen hittade jag en firma i Katrineholm som gör sådana arbeten. Jag ringde och bokade en tid. Jag berättade vad jag ville ha gjort och frågade om rengöring av bilbälten ingick. Då svarade killen. "Det ordnar vi." Svarar man så betyder det att man har den rätta servicekänslan.
Det är ju inte så lätt att lämna och hämta en bil och samtidigt klara av resorna till och från hemmet också. På måndagen åkte jag dit efter arbetet. Jag lämnade bilen och fick ta buss hem. Bussbyte två gånger och sista biten blev en promenad på drygt tre kilometer i mörkret. Allt som allt tog det nästan fyra timmar.
Jag visste inte riktigt hur jag skulle få till hämtningen av bilen. Flera olika alternativ funderade jag på. Jag ringde och frågade hur dags de öppnar på morgonen. Samma trevliga kille svarar då: "Vi öppnar 08.00 men om det behövs så är jag här tidigare." Vilken känsla för service!
Så igår hämtade jag bilen och var mycket nöjd med resultatet.
Grattis till nya bilen. Som du bor är det ju absolut nödvändigt med bil - så det är viktigt att det blir bra. Härligt företag du hittat - man blir så glad när folk gillar det de håller på med.
Grattis till nya bilen! Vilket serviceställe! Men du, jag blir rädd när du går i mörkret själv ute på "landet". Finns ju så många dårar.
Grattis än en gång, det är roligt när man blir nöjd med sina köp.
Ha en trelig kväll
Grattis med nya bilen! Man blir bara glad när man får det lilla extra med servicen!
...jag anar känslan, själv åkte jag, på vinst och förlust, dubbelt så långt, och lite till - på ren känsla (sundsvall - örebro t.o.r.) för att köpa en bil (som inte utgavs för att vara perfekt, det visste jag innan - men ganska bra, trodde jag - och det är den)!
erfarenheter som inte är letala, lär stärka och röklukt är nog, a piece of cake i sammanhanget!
Ja det var service det!! usch en bil som luktar rök...urk va äckligt!
Ha en mysig söndag, kraaam