Trädgårdsnyheter

Igår var jag på trädgårdsmässan i Älvsjö. Det var så spännande att strosa runt där och få användning för alla sinnena. Jag fastnade för nyheterna inom frukt och bär. Utvecklingen har verkligen gått framåt på det området. Det där med inympning tycker jag är väldigt smart. Jag köpte två kraftiga vinbärsbuskar, som jag har planterat idag på förmiddagen. På långt avstånd ser de ut som vilka vinbärsbuskar som helst.

image287












Men på lite närmare håll så ser man skillnaden. Då ser man inympningen av vindruvor.

image288

Helt fantastiskt! Och vindruvorna är av en mycket tidig sort, redan mogna som ni ser.

Det här blir givetvis en succé och intresset på mässan blev väldigt stort. Jag anade att buskarna snart skulle vara slutsålda, så jag köpte på mig ett lager, för jag tänkte även på mina vänner. Så du som också vill ha en sådan här buske, kan köpa av mig.

Klicka på Kommentarer och skriv in ditt namn och din adress, så skickar jag buskarna så fort som möjligt.
Priset per buske är endast 59 kronor. Frakt tillkommer! Passa på!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ha,ha du är rolig du....tja jag tar väl sisådär fem buskar, men då vill ja ha blå druvor!

Kram, kram

Postat av: Nalle

Hahaha, jaja....jag säger inget mer:))

2007-04-01 @ 17:34:57
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Marie Kaffekopp

Fantastiskt vad man kan göra! Såg du Ananashallonen också?? Jag köpte ett gäng till balkongen...
:-)

2007-04-01 @ 18:29:27
URL: http://kaffekopp.blogspot.com/
Postat av: Gisan

Fantastiskt vad de kan åstadkomma så här lagom till första april ;-)
Tack för alla fina ord hos mig!!! Kramar...

2007-04-01 @ 19:04:37
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Anonym

Hihi jag såg någon inslag om tulpaner i morse som aldrig vissna Jag ville oxå gå på mässan men kom aldrig iväg fick inte tag i nån som ville följa med. Kändes lite ensamt att åka ivåäg själv. /pimpim

2007-04-01 @ 19:16:51
Postat av: Ella

Tihi...
April april :)

2007-04-01 @ 20:00:24
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Anonym

Oh vad jag gillar din humor!
Jag kom inte ihåg att barnen hade födelsedag så nära varandra. Själv blev jag "riktig" pensionär den 29 mars.

2007-04-01 @ 21:33:59
Postat av: Veronica

Åhååå....-jag är inte duktig med att hantera trädgård...-men dessa buskar måste jag bara ha :)
Kul!

2007-04-01 @ 22:39:27
URL: http://vronget.babyblogg.se
Postat av: Anki svarar:

Ninni: Fem buskar med blå druvor kommer strax.

Nalle: Du hade alltså något mer på hjärtat...

Marie: Ananashallonen missade jag tyvärr. Kommer och tittar på dina senare.

Gisan: Kramar till dig också!

Pimpim: Sådana tulpaner vill jag också ha.

Ella: Tihi på dig själv:)

Sylvia, tror jag: Jo, barnen har födelsedagarna så tätt. Så du är "riktig" pensionär nu!

Veronica: Skickar några buskar direkt. Men du ska kanske se på lyxvarianten också!?

2007-04-01 @ 23:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback