Handlingskraft

Ibland blir jag så arg på mig själv, att jag inte tar tag i vissa saker. Men i vardagens "idiotrace", som jag brukar kalla det, är det lätt att tycka att vissa saker kan man ta sen.  Förra veckan ordnade jag en sak, som jag tänkt göra i flera år. Och hur lång tid tog det att göra det? Jo, ca trettio sekunder. Jag behövde bara skriva och skicka ett mail, så var saken ordnad. Trettio sekunder, och jag som har tänkt ordna det så länge! Det var ingenting obehagligt, inget besvärligt så, bara att jag tyckt: jag hinner inte nu - det är så mycket annat - jag tar det en annan dag.

I går tog jag också itu med flera sådana saker. En sak som jag nästan trodde var omöjlig att göra, ordnade jag under eftermiddagen och kvällen. När väl det blev gjort, så rullade en massa andra saker också på, som dominobrickor.

Så skönt! Jag kände mig riktigt nöjd med mig själv i går kväll.

Det var inte alls det här jag hade tänkt skriva. Jag skulle i stället visa upp fina blommor från min morgonpromenad. Men det gick inte att få fram några bilder till bloggen. Men det går väl en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Anki

Ja varför är det så att man drar sig för så simpla saker.
Flera års väntan och så tar det 30 sekunder av din dyrbara tid. Nog kan vi väl avvara 30 sekunder o mer också. Det är nog så att fingrarna fastnar på ett visst ställe. Omöjliga att dra ut.
Ha en bra dag!

2007-07-11 @ 09:07:07
Postat av: Anonym

Känner igen mig. Det är så dumt för man vet ju att det känns så bra efteråt och att det oftast inte tar någon tid.
Återigen ett stort tack för att vi får låna bilen. Det underlättar otroligt. Idag ska vi bogsera iväg vår till någon verkstad som inte har semesterstängt så får vi se hur det går.
Tack för erbjudandet om bilderna, jag tror det får vänta ett tag. Återkommer om det känns aktuellt. Kram Kersti

2007-07-11 @ 10:29:02
Postat av: Tussegumman

Ja är det inte konstigt att vissa saker blir så oöverstigliga att man helt enkelt inte tar itu med dem. Eller så är man inte där rent själsligt. Det finns annat som påkallar ens uppmärksamhet hela tiden! Ha det gott Tussegumman

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vi har just städat förrådet som vi har legat efter med i flera år. Det var gjort i ett huj, vi åkte till återvinningen och en hjälporganisation med en del saker. Tänk så fort det gick att städa och vad roligt det var och vad roligt det ÄR att ha ordning.

2007-07-11 @ 12:22:47
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Gisan

Ja många gånger går det åt mer energi att tänka på de där sakerna än att ta tag i dem. Men ibland är det omöjligt att få det gjort ändå. Kramar...

2007-07-11 @ 13:43:54
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Nalle

Tänk vad mailen är bra.
Sedan jag skaffade datorn så går allt så mycket smidigare. Slänger ofta iväg mail. Om det gäller andra saker som inte har med datorn att göra är jag kanske inte så snabb på att uträtta dessa, men det mesta går att fixa genom cyberrymden.

2007-07-11 @ 18:30:13
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Nalle

Men nu glömde jag ju att säga att din nya profilbild är fin. Bra kort på dig.

2007-07-11 @ 18:31:03
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Marie

Jag tror regnvädret gör underverk i garderober & hyllor...själv har jag rensat ut gammal kurslitteratur & annat skräp sedan lärarhögskolan för 7-10 år sedan...
Börjar snegla på garderoberna om detta vädret håller i sej...
Och visst, jag är hemma...Skördar balkongtomater...

2007-07-11 @ 20:36:47
URL: http://kaffekopp.blogspot.com/
Postat av: soldalen

Ooo det känner man igen sig på..hinner inte nu..gör det sedan..och vad tillfredställd man känner sig när man väl får "ändan ur vagnen"!
Njut av duktigheten och se det som en sporre inför kommande situationer. Allt behöver inte ta så lång tid.
Håller med Nalle, det var en jättefin bild av dig!
Kramiz/IKA

2007-07-12 @ 09:22:21
URL: http://soldalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback