Kaffekorgen

Efter en grå och regnig dag har det nu blivit soligt och fint. Får se hur länge det varar?!
Jag håller på att göra i ordning en kaffekorg, för att sedan åka till Barva och lyssna på Mats Bergmans. Har jag tur kanske jag får dansa någon dans också.

image382

Det är min svärmor som har målat korgen.

image384

På ena sidan vindor...

image383

och på den andra sidan rödklöver.

image385

Det är jag som har satt i resårbandet, för att hålla kaffetermosen på plats. Ska kanske ta patent på den smarta uppfinningen?!

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vilken jättefin korg. Det är så roligt att äga sånt som inte alla har. Min mamma målar också korgar och de är jag extra rädd om. Smart med resårbandet.

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag glömde säga att bilden på dig är jättefin. Om det är ditt hus i headern så grattis. Det är så fint.

2007-07-12 @ 20:19:36
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Ronja

Vilken fin korg!
Jag hoppas att du får en skön stund i Barva... :)

2007-07-12 @ 21:01:16
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Veronica

Vår svärmor är fantastisk på att måla överhuvudtaget....-och hon är super på många andra sätt också, -hon tar hand om Rasmus mån och onsdagar (när vi inte har semester då) och bakar massa gott så att vi får fylla frysen här hemma och som grädde på moset så är hon helt enkelt den bästa svärmor/farmor vi kan ha!
Ser att ni haft det riktigt bra på er resa -kommer ni att återvända ngn gång? Jag är lite avundsjuk på er som vart där och sett en massa spännande och fina ställen!
Kram

2007-07-12 @ 21:37:11
URL: http://vronget.babyblogg.se
Postat av: En liten tant

Vilken fiffig idé! Har du hunnit ta ut patent? Annars vill jag kopiera den till min fina handmålade korg. Visst är det trevligt att frakta med sig fikat i så här fina korgar? Känns somrigt.

2007-07-12 @ 23:13:23
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Gisan

Å vilken fin korg. Min pappas fru målade korgar ett tag. Blommorna får mig att tänka på en midsommar för länge sedan då min kusin plockade "klövörer" (rödklöver). Kramar...

2007-07-13 @ 07:38:37
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Anki

Jättefin korg=)
Smart med resåren.

2007-07-13 @ 08:13:01
Postat av: Junitjej

Vilken fin kaffekorg!
Det gäller att man passar sig idag fredagen den 13:de. Är du skrockfull?
Kan du ge mig smakråd:
http://junitjej.blogg.se/1184279493_vilken_frg.html

2007-07-13 @ 09:40:21
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Anki svarar

Nicoline: Tack för alla positiva ord. Ja, det är vårt hus på headern. Vårt hus som jag är så förtjust i. Angående bilden på mig, kan jag berätta att det precis intill mig stod en riktig snygging, men honom tog jag bort.
Ronja: Välkommen till min blogg. Tack, det var ganska trevligt där. Det känns i alla fall som svensk sommar att göra en sådan grej.
Veronica: Jag håller med dig angående vår svärmor. Om några år, när Rasmus är lite äldre, kan ni också göra en resa till Skottland.
En liten tant: OK, då. Du får kopiera min idé. Men då måste du lova att, om det är någon som tycker det är smart, säga att idén kommer från mig:)
Gisan: Roligt nytt blomnamn:)
Anki: Visst är korgen fin. Ja, jag har mina ljusa stunder ibland:)

2007-07-13 @ 10:11:27
Postat av: Anki svarar Junitjej:

Nej, jag är inte skrockfull. Jo, en sak: jag lägger aldrig nycklarna på bordet!
Jag har gett dig råd på din blogg, men jag vet inte om det gick in någon eller många kommentarer, för koden hängde upp sig.

2007-07-13 @ 10:15:58
Postat av: Anonym

Jättefin korg och smart idé med resåret !!

2007-07-14 @ 19:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback