Klantigt

I dag har vi haft avslutning med våra elever.
Kaffe och tårta, betygsutdelning, fotograferande, puss och kram.

I morgon kväll ska jag och min man åka till Skottland. Eller också åker han och jag får stå kvar vid Skavsta flygplats och vinka. Vi får se vilket alternativ det blir. I söndags kväll kom jag nämligen på att jag skulle ta fram mitt pass. När jag efter en stunds letande hittade det, gjorde jag en märklig upptäckt. Passet går ut i år, i juli månad, den fjärde för att vara exakt. Det är den dagen vi ska komma hem och det ska ju vara giltigt några månader efter resan också. Så i måndags fick jag åka till Nyköping och ordna med ett nytt pass. Men jag fick inga garantier på att det blir klart till i morgon. Först i morgon förmiddag får jag veta om det blivit klart. Att det blev hemskt, det har jag redan sett. Jag ser mörk och sammanbiten ut, för jag fick nämligen inte visa tänderna. Men det var precis det jag hade lust med, att visa tänderna alltså, för jag blev så arg och irriterad på mig själv för att jag inte kontrollerat tidigare.

Lovisas kommentar till mig vid upptäckten: Men mamma, du brukar alltid säga att man ska vara ute i god tid.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Härligt att få åka dit...-det är en dröm att få åka dit för mig....-ngn gång blir det! Hoppas pass-frågan löser sig....-jobbigt att komma på ngt så tajt inpå! Ha det gott och jag håller tummarna för pass-frågan!!
Natti

Postat av: Gisan

Jag håller tummar och tår för att du åker idag. Kramar....

2007-06-29 @ 05:29:37
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Vildängel

Det där med passet kan vara en smula retfullt ja! Planerade att åka utomlands en sväng i våras men upptäckte precis lagom i tid (innan jag hunnit boka sistaminutenresan) att det står fel namn i passet - jag har ju gått och gift mig men hade inte en tanke i huvudet på att passet blir ogiltigt då....... Blev ingen resa då utan förhoppningsvis till hösten istället med ett nytt pass med rätt namn. Hoppas allt löser sig för dig!

2007-06-29 @ 08:50:58
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: F

Tänk att det är så lätt att glömma det där med pass.
Jag har också varit med om brandkårsutryckningar på passfronten, man blir minst sagt stressad. Hoppas resan blir bra!

2007-06-29 @ 22:42:04
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback