Nya bloggstolen

Jag brukar vara kvick att slänga ur mig kommentarer och ibland får jag ångra mig efteråt. Munnen är snabbare än hjärnan, kan man säga. Men ibland blir det väldigt bra effekter. Som det här exemplet.

Häromdagen berättade min kollega att han varit på IKEA och handlat. Då slänger ju jag ur mig något i stil med att det var synd att jag inte visste om det, för då kunde han ju ha köpt den där arbetsstolen jag så länge tänkt köpa. Det är ju sån´t där jag slänger ur mig, utan att egentligen mena något med. Men han frågade vilken stol jag menade och sa att han kunde åka dit någon annan dag. Jag började protestera och sa att det var inte så jag menade.

Igår var vi på kurs från jobbet. Då träffar jag kollegan och han talar om att min stol finns i bilen. Han hade åkt dit extra för att handla åt mig. Visserligen åker han ofta förbi den vägen, men ändå. Om jag skulle ha åkt så hade det tagit minst en halv dag för mig. Jag vet att någon av er tänker: "Men det är ju så roligt att åka dit och titta och köpa lite småsaker också." Men jag tycker inte det, inte nu i alla fall. Nu behöver jag min tid till annat.

Skönt med vänner som ställer upp! Och nu sitter jag i min nya stol och bloggar. Har inte tagit något foto men letar upp en bild från IKEA i stället.

image280
Snurrstolen ALLAK från IKEA, 695:-

Kommentarer
Postat av: Dubbelörnen

Samma som sonen har... :) Toppen med snälla kollegor.
Tråkigt att det inget blev idag, men hoppas att det blir snart igen.
Kramar

Postat av: Kersti

Visst kan man känna sig rik när man har sånna kollegor.
Jag tycker inte heller att det är skoj på Ikea. Johnny och jag blir ofta osams där och det är alltid mitt fel. Jag blir sur redan ute på parkeringen.
Kram och njut av våren. Kersti

2007-03-24 @ 09:36:40
Postat av: Nalle

ååååååå, jag skulle oxå vilja ha en ny stol. Det är bra med vänner som ställer upp.

Ha en fin kväll !

2007-03-24 @ 18:08:17
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: annika

Vilken härlig arbetskamrat! Jag blir nästan rörd när jag läser om det.
Jag gillar att gå på IKEA, tänk att man kan behvöa så mycket olika servettter och ljus?! Fast jag säger som dig - just nu orkar jag inte. Ha det gott!

2007-03-24 @ 18:49:59
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Ella som rymmer från flyttkartongerna

Å vad praktiskt det är med sådana kolleger. Jag har en nästan likadan stol och den är sååå bekväm.

2007-03-24 @ 20:11:41
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Maria

Stolen ser jätteskön ut!
Ha en bra dag!

2007-03-25 @ 10:07:36
URL: http://mammy.blogg.se
Postat av: Gisan

Underbart med människor som gör sånt man inte bett om. Det är precis vad du behöver nu. Jag sitter i en axakt likadan stol nu när jag bloggar :-) Kramar...

2007-03-25 @ 10:55:02
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja men va snällt...så där kan jag göra också, slänga ur mig saker alltså!
Det hoppar grodor snabbt ibland!
Men nu har du en stol, snygg var den också!

Ha en skön dag, kram

2007-03-26 @ 08:01:20
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback