Telefonförsäljare

Det är flera år sedan jag gick med i NIX. Men sonen i huset tyckte inte om det. Han tyckte det var roligt att lyssna på hur otrevlig jag var mot de stackars försäljarna. I vanliga telefonsamtal lyckas jag väl skapligt med att låta trevlig. Men när telefonförsäljare ringer blir jag som förbytt. Sonen tyckte alltså att det var så roligt, och när vi gick med i NIX skulle han inte längre få det gratisnöjet. Men man slipper dem inte helt. De företag som man har någon slags relation till, blir man inte av med.

Till oss ringer de t ex från Vattenfall. De ringer och ringer, men eftersom elabonnemanget står i mannens namn, så måste de prata med honom. Han är inte hemma så mycket, utan jag får ta samtalen. Flera oika personer, alla lika personliga och som tilltalar med förnamn, kan ha ringt på en och samma dag. Till slut undrar jag förstås om det har blivit översvämning på Vattenfall, eftersom de verkar så angelägna.

Det samma gäller från tidningen Land. Där har vi en prenumeration, som också står i mannens namn. De har ringt hur många gånger som helst. Jag ser på nummerpresentatören att de kan ha ringt fyra gånger på en och samma dag. I dag ringde de igen. Då kunde jag berätta att jag kände igen numret; jag kan hela numret utantill, eftersom jag sett det så många gånger. Det roliga är att numret börjar med 5011. Så jag sa till försäljaren:" Ni har ju ringt femtioelva gånger. Det är väl därför ni har det där telefonnumret." Försäljartjejen hade humor, så hon skrattade hjärtligt. Då kom hon också på att jag kunde få ta emot ärendet, i stället för min man, så vi kunde få ett slut på det där evinnerliga ringandet.

Jag vet ju nu hur det går till. Den som jobbar med försäljningen får bara upp nummer med ej uträttade ärenden. Den personen kan inte se hur många andra som tidigare har ringt i samma ärende.

                                                                    
BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Madonna

Ja visst blir man less... och ofta mitt i middan störs man.

Postat av: Anonym

Man kan bli riktigt trötta på alla som ringervi har oxå anmält oss till Nix.
Min arbetskompis tillika vän fick påringning av en telefonförsäljare för kalsonger hon hade svårt att bli av med den ettriga lilla försäljare och lev till slut lite trött på henne och sa ifrån snällt och vänligt Till svar fick hon det kunde jag räknat ut med skithålet att du inte var sa hon med en riktig hederlig skånska Min vän blev "lite" förbannad och gjorde som vi alla bara tänker hon kollade nummret och ringde upp chefen för företag Och han blev ju inte så munter Min vän hade givetvis lagt försäljarens namn på minnet.
Nu brukar vi säga så på riktigt bred skånska när vi vill ha oss ett gott skratt kram Ting

2007-11-09 @ 17:46:34
Postat av: Dubbelörnen

*gaspskrattar* Det var också sonensnöje att lyssna på mina samtal med telefonförsäljarna. Snacka om lättroade barn ;)

Jag tillhör också dem så inte är sådär trevliga, kanske inte direkt otrevlig (om inte bara ibland), men sisådär humoristisktroligtsuperelakt... *skrattar*

Kramar

2007-11-09 @ 18:18:38
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com
Postat av: Nalle

Ja så trött man blir på dem. Att de inte slutar, de retar upp mig till vansinne ! NIX har vi inte. Har tänkt på det, men varför skall man behöva ha det. Jag har inte bett nån ringa mig. Mest irriterad blir jag när de tror de känner mig och kallar mig för mitt förnamn !!!!! Kan bli urtokig. Säger du mitt namn en gång till så....
Och mitt i filmer ringer dem. Och det är mig de ska prata med, oftast. Som en bandspelare som sätts på är de ibland. Nej nej tycker inte om.
Ha en trevlig helg.

2007-11-09 @ 18:57:27
Postat av: Sylvia

Jag försöker vara snäll - det är ju ofta det enda jobb ungdomar o andra kan få - det här med telemarketing. Men när de på sina kurser får lära sig att inte acceptera ett nej blir jag fly förb-.- Jag är anmäld till NIX men som du säger, de man har ngn relation till ringer i alla fall.

2007-11-09 @ 19:24:53
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Ninni

Jag har också anmält mig till NIX..men nu när vi flyttat har de börjat ringa igen, trots att vi har samma telefonnummer som förut!
Och jag blir såå trött, jag är också väldigt kort i tonen när de ringer..ringde en kvinna i förrgår, hon hade inget att sälja utan en gåva att ge mig..jo pytt!
Jag vet nog hur det där går till, man tar emot gåvan sen sitter man där med en prenumeration..suck!

Jag talar om att jag inte är intresserad..trots gåva, jag är med i NIX, varför ringer ni??
Ja då är man med i nåt gammalt register.

Ha en skön dag..kramen

2007-11-10 @ 08:23:27
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Ronja

Hahaha. :)
Jag tycker att det fungerar riktigt bra med NIX, men som sagt, de man redan har en relation till ringer ju ändå. Vi brukar be dem ta bort oss från registret om det är ett företag vi inte vill ska ringa.
Ha en riktigt skön helg!
Kram Ronja

2007-11-10 @ 16:46:05
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Kersti

Vi är också med i nix. jag kan inte låta bli att tycka lite synd om deras omöjliga jobb. Jag ber dem alltid skicka hem information då brukar de snabbt tacka för sig. Ett rätt så lätt sätt att trevligt be dem dra åt skogen.

2007-11-10 @ 17:07:51
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag har också förståelse för omöjligt jobb som telefonförsäljare. Men jag vill absolut bli respekterad för mitt val av NIX på telefon för det betyder att jag INTE vill bli uppringd av telefonförsäljare.

2007-11-10 @ 23:50:52
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: birgitta blom

Hej Anki jaa som jag sa till dig när ni var och grattade Rasmus oj det var ett tag sen men i allafall läser din blogg och jag bara skrattar tex. om eran försäljare var det vattenfall.Tittar in till dig då och då.Har ingen egen blogg vill inte????.Men du kanske kan säga nått på Veronicas blogg till mig.Haa Det.

2007-11-14 @ 21:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback