Nu är det avklarat

I början av september påbörjade jag en kurs, en kompetensutbildning för verksamma Sfi-lärare. Vi träffades då och vi träffades idag, då vi hade muntlig redovisning och avslutning. Däremellan har vi skött all form av kontakt, studier och redovisningar på distans, via nätet. Det var som mest intensivt i december och den här första veckan i januari. Över hela julledigheten har detta hängt över mig och var och varannan kväll har jag suttit i "möte" med min studiegrupp. Men nu är det klart!  Vi gjorde dessutom en bra gruppredovisning, som vi var stolta över!

Fundering: I vilka yrkesgrupper är det vanligt att man fortbildar sig på sin fritid?

                                                      
BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Nalle

Å grattis ! Nu är det klart !!
Känn dig stolt ! Kram Nalle

Postat av: Sylvia

Grattis!Det är nog ganska vanligt inom många yrkesgrupper att man fortbildar sig på fritiden. Ofta står arbesgivaren för det ekonomiska och den anställde satsar fritiden, i alla fall om det gäller utbildningar som går över tiden. T ex språk, datakörkort, vissa ledarutbildningar o s v.

2008-01-08 @ 22:39:34
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Kersti

Grattis. Skönt att vara klar förstår jag.
Jag har också läst på distans. Förra våren gick jag en kurs på lärarhögskolan det var också mest på fritiden men jag fick gå på de träffas som var på arbetstid faktiskt, efter lite övertalning. Kursen var jätte bra, Det professionella samtalet hette den.

2008-01-08 @ 23:12:21
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Dubbelörnen

Hålller med Sylva, det gäller nog inom de flesta yrkesgrupper som man vidareutbildar sig på fritiden. Inom de olika o verkligen skilda sektorer som jag arbetat inom så är det detsamma... så inget ovanligt alls ;)

Kram o grattis!

2008-01-09 @ 08:04:17
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com
Postat av: Anki svarar alla på en gång:

Tack för kommentarerna. Det var bra att få veta.

2008-01-09 @ 20:28:38
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback