Mörkt och svart

Jag har plockat lite svarta vinbär idag. Koltrasten hade vänligt nog lämnat kvar en del. Men han är väl också bekväm av sig, för han hade lämnat det som var svårast att ta, långt inne i buskarna och dit brännässlorna sticker upp. Men jag fick några liter ändå. Nu står syltkitteln på spisen och puttrar. En ljuvlig doft sprider sig i huset.

På eftermiddagen kom molnen och regnet. Det regnar just nu och en känsla av höst infinner sig. Nu är det mörkt om kvällarna. Ja, inte riktigt beckmörkt, men ändå. På tal om beckmörkt, det är ju Beck på TV nu.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Det var ju snällt av Koltrasen att lämna lite bär till dig..åhh det luktar så gott av Svarta vinbär!

Ha en bra dag, kram!

Postat av: SolSkuggan

Du med.. Jag plockade röda vinbär igår, gjorde gelé. Så gott.
Ha det bäst idag:)

2006-08-14 @ 10:51:28
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: svartvitan

Vilka husliga och kunniga människor det finns.
Syltar och saftar och gelear. Man blir så impad. Generationen efter oss undrar jag hur mycket av sånt de kommer att hålla på med?

2006-08-14 @ 19:26:11
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: Anki

SolSkuggan och Ninni: Tack ska ni ha!

svartvitan: Jag tycker det är positivt att mina ungdomar ändå bryr sig om vi har hemgjord sylt eller inte. De uppskattar det nu och vem vet hur de tycker, när de själva har familj och barn. Jag är förresten inte så huslig av mig.

2006-08-14 @ 21:54:24
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback