Sommar, musik och picknick

I onsdags var Lovisa, min dotter, och jag och lyssnade på Lars Winnerbäck. Vi hade förberett oss noga. Biljetterna var införskaffade i god tid. Vi tyckte det passade bra att inviga vår alldeles nyinköpta picknickryggsäck. Lovisa är ju en erfaren konsertbesökare, så hon plockade ur brödkniven och korkskruven. Man ska inte ha vassa föremål, som kan skada någon. Eftersom det då är olämpligt med paraplyspetsar, så tog vi med våra hopfällbara paraplyn istället. Vi gjorde i ordning matsäcken och tog också med våra campingstolar. Vi tyckte vi var så duktiga att vi hade tänkt på allt.

När vi skulle åka, var regnet hotfullt nära. Lovisa tog sin regnkappa. Min gamla regnjacka tål inte ens ett lätt duggregn längre, så jag tog en vindjacka i stället. Vi hade ju paraply, så vi skulle nog klara oss bra.

Vi kom fram i god tid, tog med oss vårt pick och pack och gick mot ingången. När vi kom fram, kunde vi på en skylt läsa att man inte fick ta med sig stolar. Jaha! Det var bara att gå tillbaka till bilen med dem. När vi så småningom kom till insläppet igen, fick vi veta att vi inte fick ha paraply med oss in. Jag visade att det inte hade någon vass, farlig spets. Men det hjälpte inte. Inga paraplyer tillåtna! Jag kastade paraplyet i högen av andra beslagtagna och gick in. Vi slog oss ner på filten och började äta. Gott och trevligt! Men vi hann inte äta upp förrän det började regna. På med jackorna och ner med maten. Så där höll vi på ett tag. Av och på med jackor, upp och ner med maten. Men det kom inte så mycket regn, så vi klarade oss bra.

Själva konserten var mycket bra! Först fick vi se och höra Christian Kjellvander. Jag har aldrig hört honom förut, men har lagt namnet på minnet, för jag tror att vi får höra honom mycket framöver. Sedan var det då dags för Lars Winnerbäck. Han är så bra, men det är svårt att med ord beskriva själva musikupplevelsen. Vill ni veta mer om konserten? Gå då in på 
Lovisas blogg och läs mer!

På vägen hem så stannade bilen. Vi svor jättemycket och det hjälpte. Det var bara att starta och köra igen. Väl hemma visade det sig att det hade regnat precis hela kvällen. Vi hade kommit lindrigt undan.

                    Anki på picknick                  Lovisa i regnet

                               Lars Winnerbäck

Kommentarer
Postat av: Ninni

Trots regn så verkar ni haft det mysigt!

Postat av: Anki

Ninni: Ja, det var mysigt. Det är kul att kunna göra något bara mor och dotter tillsammans.

2006-08-07 @ 16:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback