Nyårslöften eller mål för nya året?

Jag brukar inte avge några nyårslöften. Det gjorde jag i unga år. Men det känns så hårt på något vis, man blir så sträng mot sig själv. På senare år har jag i stället satt upp något mål för mig, ett mål som ska genomföras under året. Det känns mycket roligare. Men ibland kan det bli så kraftigt, så det blir mycket dramatiskt.

Detta hände nyåret 1998-1999. Jag hade haft problem med min mage under en längre tid, skadeverkningar efter ett flertal operationer. Det var inget akut för tllfället, men det ställde ändå till stora problem för mig. Så på nyårsafton satte jag upp mitt mål. Vid tolvslaget skålade jag med min man och sa: " I år måste jag se till att komma till en läkare och få någon hjälp åt min mage!"

Jag sov väldigt oroligt under nyårsnatten. När jag vaknade till ordentligt på nyårsdagens morgon, hade jag mycket ont i magen. Först trodde jag det var något av maten som jag inte tålde. Men ganska snart förstod jag att så inte var fallet. Jag kunde nämligen inte stå upp. Jag kröp ur sängen och bad min man skjutsa mig till akuten.

På akuten var det mycket folk, men eftersom jag hade sådana buksmärtor så fick jag förtur. Efter flera olika undersökningar visade det sig att jag hade  en cysta som vridit sig runt ena äggstocken. Operation! På väg till operationsbordet lyckades jag berätta om mina andra problem med magen. Det här var nämligen ett annat sjukhus, inte där jag fått vård tidigare. Men de lyckades uppfatta mitt problem och lovade att fixa allt samtidigt. Jag blev opererad och fick samtidigt ett nät inopererat, för att förhindra ytterligare bråck.

Det var en besvärlig tid efter operationen. Jag kände mig som en öppnad konservburk; stel på mitten och taggig neråt ljumskarna. Men efter lång tid så blev allt bra igen.

Det var väl kraftfullt! Andra mål har jag också uppnått, men inget annat på så kort tid.

Målet för 2007 har jag ännu inte satt upp. Men jag vet ungefär vad det ska handla om. Det gäller ju att formulera sig rätt!


Kommentarer
Postat av: Nalle

Ja det var ett nyårsmål som hette duga !
Jag är m y c k e t glad att du blev av med cystan!

Jag har varit med om ett å annat då det gäller just en cysta:(

GOTT NYTT ÅR !!!!!!!!!! önskar NALLE !!!!

Postat av: Junitjej

°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°

G O T T N Y T T Å R
önskar jag dig!

Kram
J U N I T J E J

°¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°

2006-12-31 @ 14:03:18
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Anki

Tack! Nyårskramar till Nalle och Junitjej!

2006-12-31 @ 14:21:37
Postat av: Sylvia

Visst är det viktigt med mål!
Inför 2006 skrev jag ner 14 saker jag ville uppnå. Stoppade undan papperet och glömde bort det.
För några veckor sedan hittade jag det. 12 mål var uppfyllda. De två som inte var åtgärdade kändes heller inte särskilt viktiga längre.
Så du har så rätt - det gäller att formulera sig, tänka till vad man vill, sen sköter det undermedvetna om resten.
GOTT NYTT ÅR!

2006-12-31 @ 15:07:19
URL: http://pantersylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback