Tre getingar

Jag har sovit gott under natten. Skulle förmodligen inte ha vaknat om någon varit in där. Det är precis det jag börjar misstänka. Någon har varit inne i vårt sovrum i natt! Någon har säkert gått runt där och gjort en bedömning av rummet.

Möblerna passar fint ihop. Men där står ju ett litet skåp, som faktiskt hör till arbetsrummet,men som inte fick plats efter ommöbleringen där. Den stör ju faktiskt. Tapeterna är behagligt gula, så där så man tror att solen skiner in även en regnig och dimmig dag i november. Flera av möblerna är gamla, men blandas med lite nytt. Men nu ser jag. På en av de gamla fina stolarna, som förresten kommer från min mammas barndomshem, så har jag alldeles för mycket kläder liggandes. Genom båda fönstren har man fin utsikt och gardinerna är vita och skira. Men när tvättade jag fönstren egentligen? Det ser ut som om det var länge sedan i alla fall. Så där tror jag att nattens besökare gick runt och bedömde sovrummet. Jag tror säkert det var en reporter, från en stor kvällstidning. Utmärkelsen jag fick var i alla fall tre getingar i sovrummet! Jag får nog rensa stolen från kläder, ta ut hurtsen och tvätta fönstren. Då får jag nog ett högre betyg. Men när jag tänker efter, så inser jag att jag helst vill slippa getingar i sovrummet.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Så klurigt, ja tänk om det var så, vet inte om jag skulle få någon geting:))
Har du också en sån tapet, en sån som får en att bli glad.
Ha en bra dag.

Postat av: Ninni

Städa på du...det har jag gjort idag...sådär lite grann.
men det är vansinnigt varmt&tryckande!

2006-08-02 @ 18:32:22
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback