Här kommer svaret på gårdagens tävling

Rätt svar är Dan Andersson.

Inga har tagit fasta på känslan i bilderna och svarat helt rätt.
Gunsan har också gissat rätt, men även gissat på en annan person.
Sylvia gissade först rätt; hon tyckte att stämningen i bilderna påminde om hans diktning. Men sedan blev hon osäker p g a instrumenten.
Grattis till er alla tre!

Här kommer bilderna igen, denna gång med lite ord och förklaringar till.

Alla bilderna är tagna vid Luossastugan. Bild 1 och 2 är tagna på promenadvägen mellan bilvägen och själva stugan. Bild 3, 4 och 5 är tagna inne i själva stugan.


94259-124

"Jag skall gå genom tysta skyar . . . "


94259-125

"Det är något bortom bergen . . . "


94259-126

Skrivbordet beställde Dan av byns snickare för 30 kronor, när han bestämt sig för att bli författare.


94259-127

Lutan fick han i bröllopspresent av sin hustru Olga Turesson.
Olga var syster till trubaduren Gunnar Turesson.


94259-128

Det här är ju finnmarker och där var det vanligt med näverslöjd.



En annan dag kommer jag att berätta lite mer om besöket där.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Tackar! Det var ju roligt att få vara bland de vinnande.

Som jag skrev i min blogg; detta måste vara första gången i historien som jag vinner en tävling. Det säger kanske inte så mycket eftersom jag sällan deltar i några. Sportintresse o så har ju aldrig varit på topp!

Postat av: Sylvia

Verkligen rolig idé med den här tävlingen.
Kanske vi är fler som kan göra något liknande.
Du är kreativ!

2006-11-10 @ 18:11:05
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Anki

Inga: Du gick ju på känsla och då blev det rätt!

Sylvia: Tack! Ja, det vore kul om någon annan vill göra något liknande. Eller någon annan tävling, som inte alls liknar denna.

2006-11-10 @ 18:31:12
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback