Höstrusk

Jag har varit ute och jobbat lite i trädgården på förmiddagen. Det var så skönt! Jag vet, jag vet, jag vet! Jag är lite motvalls. Men jag tyckte det var skönt i alla fall. Med rejäla kläder och gummistövlar, tycker jag om att vara ute, en stund i alla fall. Jag jobbade med eftersatt trädgårdsarbete, lite städjobb.

När jag är inne och tittar ut, tycker jag att vädret är förskräckligt ruggigt och ruskigt. När jag inte har lämpliga kläder på mig, t ex på väg hem från jobbet måste jag hasta över bilparkeringen för att handla, då tycker jag det är vansinnigt kallt och otrevligt. Men att vara ute och jobba lite, så man håller värmen, det är behagligt. Det känns uppfriskande. Att känna höstregndroppar i ansiktet, känns som en ljuvlig ansiktsbehandling eller smekning. Och tänk så skönt det sedan är att komma in. Att komma in i den gosiga stugvärmen och känna kaffedoft; det är helt underbart.

Inte en fluga, geting eller mygga har jag träffat på. Törs sätta ner fötterna var som helst, utan att fundera på om det ligger någon orm där. Tro nu inte att jag inte tycker om sommaren. Jag tycker om alla årstider!


94259-131

Det gäller bara att ta steget ut i höstrusket. Bättre än att sitta inne och tycka det är ruskigt ute.

Kommentarer
Postat av: Nalle

Håller med.

2006-11-11 @ 12:46:03
Postat av: Kleio

Ja, det gäller bara ha varma kläder!

Postat av: anna

Älskar också att vara ute oavsett årstid. Hösten är skogens årstid för mej. Vintern blir det mest promenad på väg eller släde m Helga. Våren är trädgårdens och sommaren stugan och båtens. Ha det gott bland löven...Anna

2006-11-11 @ 16:25:59
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Sylvia

Hållr med dig. Men utan hunden skulle jag nog dra mig för att gå ut. Men vara ute i skogen 1-2 timmar i ordentliga kläder är underbart. Får bara se upp för halkiga rötter.
Sen är det underbart att komma in i värmen o sätta på kaffet.
Ha en riktigt skön helg!

2006-11-11 @ 17:32:57
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Paula

Nu skäms jag som en kissemiss!!! Jag borde väl ha kunnat Dan Andersson! Bor bara några enstaka mil från Luossa-stugan, suck! Och jag älskar hans texter...
Jag tycker som du, brukar gilla att gå ut på promenader i "hundväder" med hundarna förstås! Fast idag har dom inte visat ett dugg intresse o eftersom det är halt o jävligt när regnet står som spön i backen och snön töar bort till modd så har jag faktiskt avstått! Men normalt gillar jag oväder! Tycker det är såå uppfriskande att känna sig genomblåst från topp till tå! Nu väntar jag på nästa snöoväder...
Ha det bäst!

2006-11-11 @ 18:09:21
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anki

Ja, vad skönt. Jag är i gott sällskap, alltså inte ensam att tycka om att vara ute i höstrusket.
Paula, du behöver väl inte skämmas!
Ha det gott!

2006-11-11 @ 20:19:58
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: pimpim11

Jag är en ute människa men när det regnar som idag är det ju helt hopplöst man hinner inte ens vara ute mellan skurarna det finns inget mellan.
Eftersom jag jobbar på dagis har jag ju ordentliga kläder iallafall. Ha det gott i tv soffan. /pimpim

2006-11-11 @ 21:38:56
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: MammaLena

Härligt - fler som tycker om att vara ute i rusket! Med lämpliga kläder då förståss. Här hos oss är det "snö-skottar-kläder" som gäller idag. Det har kommit en ansenlig mängd i natt. Alla karlarna är ute och skottar efter vår gata, en del med lite simplare redskap - en del surrar.....
Sambons surrar inte..... :-(
/L

2006-11-12 @ 10:13:02
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Ninni

Jo visst är det så när man väl klätt på sig ordentligt så är det ju ljuvligt at vara ute i alla väder!

2006-11-12 @ 10:14:57
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: svartvitan

Jag har varit på promenad idag och såg en man vid varje hus som skottade. Det blir en gemenskap när det snöat för då går alla man ur huse för att städa sina gårdar. Lite tävling också om vem som gör rakaste linjerna. Haha.

2006-11-12 @ 17:09:40
URL: http://svartvitan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback