Längtan och tristess

Åh, vad jag längtar! Längtar efter minusgrader och snö. Hur ska det kunna bli någon stämning till första advent, när vi måste ha 10 plusgrader? Jag tittar ideligen på olika väderprognoser, med hopp om att någon enda meteorolog vill ge mig ett löfte om kallare väder. Vanligtvis brukar jag storstäda och byta gardiner till advent, men i år har jag ingen lust alls. Jag kan bara inte förstå att det är dags nu på söndag. Det känns bara som en lång och tråkig höst.

Jag har tittat på gamla vinterbilder och försökt frammana snö, men det fungerar inte. Men vi kan väl hjälpas åt? Alla ni som vill ha lite kallt och snö i december, titta ordentligt på bilderna och locka på vintern!

94259-167



94259-166



94259-165



94259-164


Alla bliderna är tagna 20 november 2004!


Kommentarer
Postat av: Fliickan

Åh, vilka härliga bilder!

Postat av: Ninni

Det är jättevackert...men jag längtar inte!!
Ha det, kram

2006-11-29 @ 06:59:33
Postat av: Gunvor

Jag instämmer.!!! Jag längtar såå efter snö, till advent ..Har heller ingen lust att pynta, som det ser ut nu. I dag 10+ .Gubben krattar gräsmattan för fullt. Härliga bilder,i alla fall.

2006-11-29 @ 11:32:22
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Sylvia

Om jag bodde lika vackert som du skulle jag nog också önska mig snö.
Men här i Stockholmstrakten är det bara elände med snön - smutsigt, moddigt, halt.

2006-11-29 @ 17:51:33
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Paula

Jag roar mig också med att sukta på gamla vinterbilder! Vad gör man?
Och vi som ska öppna backarna till Lucia här i Säfsen....det går ju inte ens att tillverka snö när det är plusgrader! Och får vi inte hit några turister så finns det inga jobb till dom som bor här...trist o trist!

2006-11-29 @ 19:46:18
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anonym

Det är härligt med dialekter, Torssla, tror jag att jag hört i något sammanhang, kommer inte riktigt ihåg var och när!
Vädret är ju som det är - och Simbas alter ego - är ute och smyger. Jo - jag tackar!

2006-11-29 @ 20:44:27
URL: http://sundsvall.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback