Människan är av naturen lat...

eller finns det någon annan förklaring på detta "fenomen"?

Häromdagen var jag och storhandlade på Willys i Strängnäs. Alla kunder vill tydligen ha en vagn som står nära ingången. Då behöver man inte gå så långt med den "i tomme". Så efter någon timme ser det ut så här, på den sidan som är närmast ingången.
94259-120



Alla kunder vill tydligen lämna sin kundvagn så nära bilen som möjligt. Det verkar jättejobbigt att gå några extra meter med den, för på sidan närmast parkeringen ser det ut så här. Här står alla vagnarna nu. Raden blir längre och längre. Till slut får man väja för den när man kommer i sin bekväma bil.

94259-121

Handen på hjärtat - hur gör du när du ställer tillbaka kundvagnen?

Kommentarer
Postat av: pimpim11

Tyvärr är jag nog lite lat av mig men jag vet i fasiken där går nog gränsen.
Jag skulle nog tänka att om jag ska köra förbi där sen då får jag ju lite bökigare så då får vagnenn åka in på andra sidan.
Kul bloggning på en alldeles vanlig sak. /=0)pimpim

Postat av: Ninni

Handen på hjärtat..ja hur gör jag. Jag vet iallafall att jag ställer inte tillbaka den så att raden sticker ut!
Men när jag tar en så vill jag nog ta en så nära affären som möjligt för dom brukar alltid vara bångstyriga dom eländiga vagnarna!!

Ha det, kram

2006-11-08 @ 14:48:40
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Sylvia

Jag har ingen bil. Handlar sällan på stormarknader.
Som 1-personshushåll känns det inte så lockande att dra iväg dit.
Men beteendet verkar rätt mänskligt.

2006-11-08 @ 16:19:57
URL: http://pantersylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback