Cabaret

Jag var ute och roade mig i går kväll.                                     

94259-109           

Åh, var inte oroliga. Det är inte jag som är på bild, även om likheten är slående.
Det här är Sara Lindh. Hon spelar nämligen Sally på Cabaret, som vi såg på Tyrol i går kväll.

Jag tar det från början. Härifrån Dunker, där vi bor, tar det ca en timme att med bil ta sig till Stockholm. Varje gång vi är där, säger vi att vi måste åka dit oftare. Man kan gå på något kulturellt och åka hem direkt eller vara kvar på hotell. Nu var vi lite sent ute, så vi hittade inget lämpligt hotell. När man köper biljetter via Ticnet, så har vi tidigare kunnat hämta dem i tobaksaffären i Malmköping. Men det gick inte nu. Det fick faktiskt bli en extra resa till Eskilstuna.

Vi hade bokat att vi skulle äta före föreställningen. Men när vi kom till Tyrol, så hittade de inte våra namn. Till slut visade det sig att vi skulle äta precis i närheten, på Bellmansro. Och det var ingen nackdel. Det var inte lika mycket folk där och maten var fantastiskt god. Så gick vi då tillbaka till Tyrol och bänkade oss. Vi hade fått plats på hyllan längst upp. Där var det som biografsittning. Baren var alldeles i närheten och man fick ta med sig glas och flaskor in. Det fanns små hyllor på ryggstödet framför att ställa glasen på. Jag trodde först det var fotstöd. Jag provade att sätta dit fötterna, men det var nästan som att sitta i gynstolen! Så jag tog raskt undan fötterna igen. Nåväl, till ordningen. Ja, det var den som var svår att få till. Jag vet inte vad det berodde på, men folk var väldigt stökiga av sig. De pratade, de gick fram och tillbaka, ut och in. Jag blir ju jätteirriterad på folk som håller på så. Jag sitter och tänker:  "Om du inte slutar med de där dumheterna, så säger jag till dig." Men jag gjorde aldrig det.


94259-111


Föreställningen var mycket bra. Bäst, tyckte jag , var Peter Jöback som konferencieren och Sara Lindh som Sally. De är starka personligheter och hade mycket stor energi! En föreställning som jag kan rekommendera, men skaffa biljetter i tid så du kan sitta i själva matsalen. Där satt folket lugnt vid sin platser.

94259-110

Bilderna kommer från
www.cabaret.nu

Kommentarer
Postat av: Anki

Men hallå! Vart tog min högra sida vägen, där jag har länkarna och allt annat?

Postat av: Anki

Nu har den kommit tillbaka. Den var väl lite seg av sig så här en söndagmorgon.

2006-10-29 @ 10:37:27
Postat av: Nalle

Va roligt!! Ja den borde man se. Jöback är ju så bra. Jag känner tyvärr inte till Sara Lindh, men jag tror dig när du säger att hon var lika bra.
Ja det finns mycket att se i Stockholm. Tyvärr blir man lite lat och hemmablind, när man bor här.
Borde gå ut oftare på "galej" kanske.
Ha en fin dag och kväll

2006-10-29 @ 11:07:04
Postat av: Nalle

Ibland kan högersidan försvinna för att textraderna är för breda/långa. Men den försvinner inte helt, brukar ligga längst ned till höger. Men nu är ju din högra sida uppe igen, så det kanske inte var problemet i detta fall.

2006-10-29 @ 11:39:31
Postat av: Ninni

Härligt att gå på teater!! Tråkigt att folk inte satt stilla varför går dom då och ser en föreställning, mysko!!
Ha det, kram

2006-10-29 @ 13:00:07
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Snurran

Så trevligt ! "någonting" vi många gånger tänk göra..fara ner till Stockholm på nån weekend helg....men nån gång...

2006-10-29 @ 15:33:07
Postat av: Sylvia

Medan du var i mina hemtrakter o roade dig var jag i dina trakter och roade mig.
Pratade om dig när vi passerade avfarten till dunker på väg till Yxtaholm. Och så var du inte hemma. Jag tycker ni är väldigt företagsamma och hittar på en massa trevligheter.

2006-10-29 @ 17:21:29
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Kersti

Vá ni är duktiga som tar er iväg. Vi som bor så nära komer nästan aldrig iväg. Vi var på jazzfestivalen i somras men annars är det klent med kulturpoäng.
Nästa gång ni är i stan får ni höra av er så kan vi bjuda på middag. Vi bor på promenadavstånd från Globen så det vet du på ett ungefär.

2006-10-31 @ 22:46:57
Postat av: Anki

Till Kersti: Oh, vilket fint erbjudande, att få komma till er på middag. Det ska jag komma ihåg. Då kanske vi kan ta med er ut!

Till Sylvia: Ja, det var lite festligt, att vi bytte plats med varandra under helgen.

Till Snurran: Ja, man måste bestämma sig. Det är bra att gå in på Ticnet tex, så man ser vad som erbjuds och kan beställa biljetter.

Till Ninni: Ja, jag blir irriterad på störande människor. Ibland tror jag att det beror på TV-kulturen. För TV:n kan man gå ifrån och man kan prata utan att man stör.
Teatern i Karlstad är fin, kommer jag ihåg.

Till Nalle: Vi kanske ska dra med dig ut också, nästa gång vi är till sta´n!

2006-11-02 @ 10:39:50
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback