Katt bortskänkes

94259-79



Ja, så måste det bli. I ett tidigare inlägg berättade jag om våra katter Pumba och Simba. Den sistnämnde har en benägenhet att rymma. Han återvänder till huset några kilometer bort, huset där vi tidigare bodde. Han har gjort så i fem år och vi tror alltid att han ska ge sig med detta. Men icke, sa Nicke! Han fortsätter med den fula ovanan. Han tar sig dessutom in i det gamla huset. Ägarna, som har varit otroligt tålmodiga, har till slut tröttnat. Det har  vi också. Jag åker dit, ibland flera gånger i veckan, för att ta hem den lille rackaren igen. Nu vet vi inte längre vad vi ska ta oss till. Kanske han ska få ett nytt hem, som ligger en bit bort?

Alltså: Vem vill ta hand om Simba? Han är en så otroligt gullig och gosig sötnos. Han är 8 år gammal. Han är en kastrerad hankatt. Han är egentligen utekatt, men trivs alldeles förträffligt inomhus också.

Hjälp oss att ge Simba ett nytt hem!

94259-78

Kommentarer
Postat av: Ninni

Åhh en sån fin kisse hoppas verkligen någon vill ta hnad om honom..lycka till!

Postat av: gunsan

Ankitankar... finns det inget att göra åt detta problem, så han stannar? Vad är det som är bättre tro i det f.d. hemmet?
UJ UJ UJ... om jag kunde ... men det går ej... Hoppas HAN hittar en GO bostad ... men klarar du dig utan hono`?
Ikväll räddade MIN STORA KÄRLEK o jag en mus från att vara leksak... en stund. Så kom jag på den kan ju vara skadad och då är det lika bra de får fortsätta. Det är så GRYMT... men så är djurens värld (liksom VÅRAN VÄRLD jo då jag vet!!!)
EN-STOR-SIMBA-KRAM :)

2006-10-03 @ 22:29:52
URL: http://gobbe.blogg.se
Postat av: Nalle

Å !! Han är så fin. Och förstår inte att han flyttat:( Stackarn. Jag skulle gärna tagit hand om honom om det nu inte var så att jag redan har två.
Hoppas att han kommer till ett bra hem, för så här kan ni ju inte ha det.Hoppas...

2006-10-03 @ 23:07:36
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Snurran

...ojojojoj...detta skulle jag inte ha läst...Hit hade han varit sååååå välkommen !!

2006-10-04 @ 09:30:10
Postat av: hildegun

Vi har en Simba också. Tro det eller ej men den är också röd.
Hoppas det löser sig. Kram

2006-10-04 @ 19:35:15
URL: http://hildegun.blogg.se
Postat av: anna

Ja, nu har jag 5 katter själv, så det får räcka för mig. Det kan ju dessvärre vara lite lurigt att flytta så pass gamla katter. Hoppas allt ska ordna sig för dej. Anna

2006-10-04 @ 20:32:43
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: svartvitan

Vi har en katt som helt självklart promenerar in hos oss och beter sig som den bodde här. Men vi vill inte ha nån katt. Men hjärtat smälter när den jamar lite olyckligt när vi bär ut den.

2006-10-04 @ 21:57:20
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: Sylvia Siverling

Kan du inte ta honom till någon som pratar med djur och ta reda på varför han vill tillbaka hela tiden.
Själv skall jag gå med min Rocky (hunden) till en som heter Gabriella Raastad i mitten av november. Hon lär var superbra på det här med att kommunicera med djur.
Kram Sylvia

2006-10-04 @ 22:54:31
Postat av: Anki

Jag har faktiskt funderat på detta med kommunikation med djur. Har t o m funderat på att gå en sådan kurs. En gång, tror jag i alla fall, fick jag hem Simba på ett sådant vis. Eller också råkade det bara bli samtidigt.

2006-10-05 @ 08:40:49
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Sylvia Siverling

Ja, det är spännande med kommunikation mellan djuren o oss. Redan i maj förra året kom det hem en dam till mig som var djurkommunikatör. Rocky var bara 10 månader och hade opererat bägge ögonen i olika omgångar, kastrerats, husse dött, matte som var ledsen för det mesta. Jag var så orolig att han inte mådde bra eller att han trodde det berodde på honom att jag var ledsen. Men han mådde jättebra och såg som sin uppgift att trösta mig. Sen påstod han att husse var med oss ganska ofta. Han brukade stå i köksdörren o titta på när vi lagade mat.
OBS! Damen som pratade med honom visste inget om oss utom att Rocky hette Rocky o var 10 månader.
Sylvia

2006-10-05 @ 20:14:16
Postat av: MammaLena

JAAAA, naturligtvis, SÅ ska du göra. Inte ska väl gullpojken behöva flytta ifrån er nu, när han är på gränsen till pensionär....
Jag hade en som pratade med min kisse, hon hade sorg efter sin kattkompis och var bl.a. skräckslagen för när man började stoppa saker i väskor - för att inte tala om i lådor.
Allt reddes ut, hon fick reda på varför Einar hastigt dog, jag fick reda på att hon var rädd att jag skulle flytta ifrån henne (igen), jag fick lite tips på hur man kommunicerar, att man måste fullfölja tanken. "Nu åker vi iväg på campingsemester med husvagnen - sedan åker vi ALLA hem till vårt hem igen" - när jag tänker den tanken så ser katten förloppet ???
Å det funkar ....
/L

2006-10-05 @ 21:30:47
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag tror jag förstår kattvåndan!
Själv är jag byråkrat - men inte särskilt byråkratiskt, mer än jag behöver!

2006-10-05 @ 21:39:03
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: gunsan

Anki... har du ingen bekant eller nära vän som kan "prata" med Simba... ??? Han är ju lite vilsen... så att säga... eller PRÖVA IGEN...själv!
Han är ju inte välkemmen dit han går...Måste ju vara bättre "hemma" hos ER nu!
LYCKA-TILL-IGEN-KRAM :)

2006-10-05 @ 22:26:35
URL: http://gobbe.blogg.se
Postat av: petra

ååå så synd att detta inte skedde för två veckor sen!!!
Det var då vi såg två kattbörder i en annons som behövde nytt hem - och vi hyrde bil och underv stora umbäranden hämtade hem em hit...jag tror inte jag vågar föreslå för min man att vi ska ha en till - fast själv..och barnen - ja, vi skulle nog kunna ta honom...men som sagt...det blir äktenskapliga problem...

2006-10-05 @ 22:58:26
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: Anki

Tack alla för det stora engagemanget i vårt kattproblem; bra tips har jag också fått.

2006-10-06 @ 08:00:48
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: johannapannan

men åh. det är ledsamt när man måste ge bort sina älskade katter. Jag hade ågren när vi fick barn. vad skulle hända om de var allergiska?

Om ni ger Simba ett nytt hem.. kommer han inte att rymma tillbaka till det gamla då ändå? Katter är ju lite hemtama så att säga. Fast vår Pys han följer med oss till stugan och hem till min mamma och det går så bra så, så vem vet. Hoppas det löser sig

2006-10-07 @ 10:38:47
URL: http://johannapanna146.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback