LAN:a hela natten, LAN:a halva da´n ...

ska inte jag göra. Men det är precis vad den sjuttonårige sonen, och hans kompisar, ska göra. Framemot eftermiddagen så ramlar de in med datorer, sladdar, chips och dricka. Så möbleras det om och de kopplar ihop datorerna. Om de har tur, så har de fått med sig alla sladdar. Sist fick mannen, som hade gått och lagt sig, gå upp och skjutsa till en annan gård, för att sonen skulle kunna låna en sladd.

Så kommer de att spela och hålla på till långt frampå natten. Ibland har de lagt sig fem eller halv sex på morgonen. Se´n vill de ju sova några timmar, men då ska vi vuxna upp. Ibland glömmer jag bort att vi har nattgäster. Jag går ut från vårt sovrumm och håller på att snubbla på några sjuttonåringar, vars fötter inte ryms i bäddsoffan i rummet utanför.

Tänk så de håller på de där ungdomarna. Inte vill de vara ute, sitter inne och äter onyttigt och "umgås" vid datorerna. Det är väl omöjligt att vara social genom en dator? Annat är de med oss vuxna. Vi skulle väl aldrig tillbringa så mycket tid vid datorn och absolut inte tro att man kan "umgås" via den. Eller vad säger ni, mina kära bloggarvänner?

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Precis så där, har min dotter det också, med sina tonårspojkar! Men ibland,, så tycker man det där är bättre ändå, än att vara ute och kanske hamna i tokerier. Det är fina pojkar,mina 4 barnbarn.

Postat av: Ninni

Ha,ha...det där har min son hållt på med i många år...första gången fattade jag ingenting.
Men tydligen är det kul att lana och dricka cola, äta skräpmat och knappt sova nåt!
jag sitta vi datorn....aldrig *fniss*

2006-10-28 @ 13:11:42
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Nalle

LAN förstår jag mig inte på ett dugg, annars tycker jag att jag är ganska hyfsat bra på datorn.
Försöker att inte sitta så länge iaf, bloggande kan vara både på ont och gott.
Ha en trevlig kväll

2006-10-28 @ 16:29:25
Postat av: pimpim11

Jag förstår mig inte på det där med LAN och mina barn har inte hållit på så mycket med det men hör att det hålls på med det lite här och där.
Så det är säkert roligt.
Däremot har man ju haft barnens kompisar sovande här, och glömt det när man vaknar på morgonen.
För tillället har vi bara ett barn hemma och hon är 16 och sitter inte så ofta hemma hos oss på helgerna. Så här är det lugnare än lugnast. Så trassla inte in er i alla sladdar nu .=0) /pimpim

2006-10-28 @ 21:29:42
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: MammaLena

Vaddå - vi - sitta vid datorn ???

Sonen höll åxå på, när han var yngre ....

Jodå jag har åxå fraktat datorer fram och tillbaks ett ANTAL gånger.....

/L

2006-10-28 @ 21:32:34
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Ninni

Har dom lanat klart nu?? Ha en skön söndag, här det frostigt och kallt!
/Kram

2006-10-29 @ 09:21:41
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: inga M

Jo, jag tror att de kan umgås så. När min yngste son växte upp (fyller 30 nästa år) så började det bli såna här evenemang. Det fanns inte på så många ställen, men varje år så åkte han bl.a. till Herning i Danmark och där i en enorm byggnad höll flera tusen ungdomar på samtidigt. För hans del ingick också att tillsammans med andra (som han bara träffade via nätet) göra demosar på dataspel. Jag tror att de umgås o att det faktiskt är socialt på något sätt. De utvecklar vänskaper som håller över tid. Sen blev detta med att rita dataspel hans yrke också. Idag jobbar han med det i Los Angeles. För flera av vännerna från den tiden har det också blivit jobb med anknytning till data.

2006-10-29 @ 09:31:33
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Anki

Tack för kommentarerna. Och om vi inte suttit vid datorerna hade vi inte lärt känna varandra!

2006-10-29 @ 09:46:56
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Anonym

cabaret - kul?
man blir vanligtvis bekvämare med stigande ålder, men när man väl kommer iväg - brukar det bli bra!
filmen med Liza Minelli, Mikael Yorke och Joel Grey, gjorde ett ordentligt vtryck i filmsjälen, när den kom i början av 70-talet. bob fosse, själv dansare regisserade och christoffer isherwood skrev visst boken eller novellen, som filmen/föreställningen bygger på - och han var visst själv gay (om det har nån betydelse, möjligen för att förstå skeendet) tror jag.
auf wienerschnitzel

2006-10-29 @ 18:59:01
URL: http://latmasksamal.blogg.se
Postat av: Karin

Ja, inte har jag erfarenheten men med allt hemskt man läser om som händer ungdomar.......så nog är det skönare att de håller sig inne och sitter framför datorn. Och nog snackar dom lite med varandra ändå......och framför allt känner de sig nog trygga tillsammans.....

2006-10-30 @ 14:39:57
URL: http://rachel99.blogg.se
Postat av: Kersti

Vi har det likadant här i Enskede, Skjutsar datorer hit och dit och snubblar över tonåringar på morgonen. Men jag tror som flera av er andra att de faktiskt umgås på något sätt samtidigt. Men mycket chips och dricka går det åt.

2006-10-31 @ 22:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback