Dramatik i Stockholm

Kungliga hufvudstaden fick besök av oss i den gångna helgen. Sent på lördageftermiddag åkte vi. Vi hann precis springa från parkeringen, installera oss på hotellet, byta om och vara i tid På Dramaten.

94259-54

Här står jag och Lennart på trappan till Dramaten. Det är inte min snusdosa!
(Klänningen och halsbandet har jag berättat om tidigare. Ni som läste min sommarföljetong "Hemlig resa", känner till den historien.)

Vi såg Shakespeares Macbeth. En imponerande föreställning med många duktiga skådespelare: Reine Brynolfsson, Lena Endre, Börja Ahlstedt, Per Mattsson, Hans Klinga m fl. Jag har faktiskt aldrig varit på Dramaten tidigare och det här besöket gav mersmak.

Efter föreställningen gick vi ut och åt och kände på folkvimlet en lördagkväll. Vi promenerade till hotellet på Östermalm. Hotellet var litet och mysigt, en riktig pärla, som passande nog heter Pärlan Hotell.

På morgonen åt vi frukost och tog gott om tid på oss, så där som man bara kan göra när man är riktigt ledig. Sedan gick vi ut på sta´n. Ett fantastiskt sommarväder mötte oss där ute. Vi strosade runt lite och tittade på kläder bl a. Mitt impulsköp resulterade i två fina halsband från Indiska. Vi åt också lunch där.
Sedan var det dags för det egentliga ärendet vi hade till Stockholm. Vi åkte till Sollentuna och besökte mässan Cykel 2006. (Lennart har en cykelbutik, det kan förklara vårt ärende.)

94259-56
 
En härlig cykel med både nostalgi och nytt roligt blommönster. Crescent.

Mitt andra impulsköp den här dagen: en spinningcykel! Vi har länge pratat om att vi borde ha en hemma. Jag har gått på spinning och tycker det är roligt, men det är så svårt att få det att passa i tid. Och nu fick jag syn på en och blev så förtjust i den.

94259-55

Lovisa provar spinningcykeln, men har inte direkt så lämpliga kläder för ändamålet.
Lennart står bredvid ( ni kan se hans fötter ) och funderar hur vi ska få in den i bilen.

Vi fick till slut in cykeln i bilen och kunde bege oss hem. En härlig helg i Stockholm, kort men bred.





Kommentarer
Postat av: Ninni

Ahh viken härlig helg och en egen spinningcykel det skulle jag vilja ha, jag har "bara" en vanlig motionscykel, men den är bra den med!!

Postat av: Pia

En spinningcykel.. ja det kanske inte skulle va så dumt. Cyklar ju alltid var dag på vanlig cykel (Elsa). Älskar ut där och trampa och så mycket man kan uppleva av natur och annat på en cykeltur.
Snyggt par på trappan..
Tjingeling från Skånegrebban

2006-09-15 @ 13:50:35
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Nalle

va kul!! tänk om jag vetat om att du var i stockholm. då kanske jag hade kommit till Dramatentrappan och sagt: hej på dig:))
förresten, vila snygga skor du har!

2006-09-15 @ 16:23:35
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: svartvitan

Vilken rolig vistelse ni verkar ha haft i hufvudsaden. Jag gillar Kronancykeln. Säljer din man den? Vår dotter är instruktör i spinning och airobic. Hon fick köpa en spinningcykel till ett bra pris men sålde den till sin pappa när hon fick ont om pengar så nu äger han en.

2006-09-15 @ 21:18:30
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: Anki

Ninni: Du kan komma hit och låna min.

Du med Pia, och tack för komplimangen!

Nalle: Ja, Dramatentrappan är nog ett bra ställe att träffas på. Apropå skorna: jag äger inte många par skor. Jag har svårt att hitta skor som passar mina fötter. Men de där var billiga, snygga och bekväma.

svartvitan: Min man säljer inte Kronancykeln. Den säljs inte alls i butik utan bara på postorder.

2006-09-15 @ 23:01:46
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Junitjej

Fina cyklar!! Både Crescent-cykeln och spinningcykeln. Den sistnämnda hade varit bra att ha hemma (om man nu hade haft plats). Vad snyggt klädd er dotter är!

2006-09-16 @ 11:34:56
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Lovisa

Du ska inte klaga på min stavning... Vad betyder "dirket" egentligen?

Junitjej: ja, visst har jag.

2006-09-17 @ 18:04:55
URL: http://lovisasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Anki

Lovisa: Vadå "dirket"? Jag förstår inte!

2006-09-17 @ 19:02:13
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback