September - äppelkaketid

94259-47


Nu har äppelkaketiden kommit. På eftermiddagen var jag ut och plockade nedfallna äpplen, tog fram mitt bästa recept och slängde ihop en äppelkaka. Den är inte bara god, den är jätteenkel att göra också. Jag delar gärna med mig, så kan du också få en bit till kvällskaffet!

6 dl mjöl
3 dl socker
5 tsk bakpulver
> 3 dl mjölk
1 msk vaniljsocker
6 - 7 äpplen
1 dl smör (< 100 g )
socker och kanel

Häll ut smeten i formen ( t ex en liten långpanna ).
Varva äppelklyftorna, strö på sockret och kanelen och häll till sist över det smälta smöret.  180 grader.


94259-48




Kommentarer
Postat av: Ninni

Men åhh va gott, va sugen jag blev!

Postat av: SolSkuggan

Suuuuper! Jag älskar det här och socker å kanel ska det vara på äpplen.
Tusen tack för receptet:)
Ha en skön söndag.

2006-09-03 @ 10:33:21
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Men titta på en som njuuuuuter i badet:))
Fräsch bild på en härlig människa:)

2006-09-03 @ 15:09:29
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback