Handla på hemmaplan

En av de tråkigaste arbetsuppgifter jag har som hus- och hemföreståndare är att handla. Det tar ofta lång tid, är tungt att bära och en allmänt jobbig miljö med skrikande ungar och en massa blippljud från kassorna. I flera dagar har jag sett att påskhandeln varit i gång, det märks på parkeringen. Jag vill absolut inte gå in och handla då. Förmodligen kommer jag att handla lite i själva påskhelgen i stället. Men en del har jag redan handlat, på hemmaplan. Ja, jag menar verkligen på hemmaplan t o m på gårdsplan.

Här ute på landsbygden har vi fin service. En gång i veckan kommer en varubuss hit och den kör upp på självaste gårdsplan. Den första tiden vi bodde här, så hann jag hem i tid till bussen. Sedan har jag haft lite annorlunda tider, ibland har jag skyndat mig hem för att handla, ibland har sonen skött det hela. Men nu för tiden har vi en fin uppgörelse. Jag skriver en lista, som jag lägger ut i en förvaringslåda. Handlaren tar min lista, plockar ihop varorna och ställer dem på verandan. I lådan ligger också räkningen, som jag sedan betalar på Internet. Kan det bli smidigare än så? Inte ens i stan får man den servicen!

Kommentarer
Postat av: Kersti

Nej den servicen har vi inte här i stan. Man kan på sin höjd få varorna hemsända mot extra betalning. Jag brukar veckohandla på fredag morgon. Då är det nästan tomt i affären och jag kan gå i lugn och ro. Då kan jag tycka att det är riktigt trevligt. Men om jag någon gång är tvungen att handla en annan tid eller dag så är det förfärligt.

2007-04-04 @ 19:26:23
Postat av: Ninni

Men det låter ju helt fantastiskt!
Vi har påskhandlat idag...så nu är det gjort..gött!

/Kramen

Postat av: Anonym

Det låter ju härligt men inte har vi den lyxen här hemmaså jag får nog besöka affären imorgon. /pimpim

2007-04-04 @ 20:05:02
Postat av: Ella

å så smart! Så skulle nog C vilja ha det för oftast funkar det så för mig... men inte för honom för han är den som handlar. Jag skriver listan. .)

2007-04-04 @ 21:21:50
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Inga M

Det låter väldigt lättvindigt och tidsbesparande. Dessutom antar jag att Du sparar en del pengar eftersom Du inte frestas att köpa en massa oplanerat.

Här har vi en jättefin lanthandel, ICA Sillerud, och där råder ingen stress ens i påsktid. Så jag handlar lugnt.

2007-04-05 @ 06:25:31
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Paula

Det låter fantastiskt! Vi har vår lilla Coop Nära som vi använder till 90 procent, allt för att byns butik ska överleva! Och talar man om något man saknar så beställer dom självklart hem det!
Ha en skön och vilsam och GOD PÅSK!

2007-04-05 @ 10:00:46
URL: http://paulaz.se
Postat av: Maria

Låter helt underbart skönt att slippa alla köer...

Ha en riktigt go' och Glad Påsk!

Kramis!

2007-04-05 @ 11:26:44
URL: http://mammy.blogg.se
Postat av: Gisan

Det låter helt suveränt!!! Kramar...

2007-04-05 @ 14:23:59
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Dubbelörnen

Fantastiskt, detta hade jag ingen aning aning om!! Kör den bara runt på er sida av Dunker...

Kram

2007-04-06 @ 22:23:17
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback