Spara eller slänga?

Det finns mycket som kan vara bra att ha. Har man dessutom gott om plats, som vi har, i huset, vinden, källaren, lagården, logen, magasinet och i lidret så kan det rymmas en hel del "bra-att-ha-grejer". Även om vi inte använder sakerna just nu, kan de ju komma till användning förr eller senare. Barnen vill kanske ha när de sätter bo. Vi gjorde oss av med mängder av prylar, när vi senast flyttade, men fortfarande finns hur mycket som helst.

I fredags plockade vi ihop lite prylar, fotograferade och la in annonser på Blocket. Det blev fyra annonser och mängder med samtal. Under tiden jag pratade i mobilen, kom det in SMS och samtidigt ringde det i den vanliga telefonen. Mail droppade in, men lite senare än de skulle på grund av Telias fel på e-posttrafiken.Det var riktigt rörigt ett tag, men jag skrev upp alla i turordning.

Jag tycker det är jättekul, när det händer något utöver det vanliga, så jag har verkilgen haft roligt i går och idag. Och jag tycker det är kul att prata med folk. En rolig episod hände också. En man som ringde, bor ca 10 mil härifrån och han hade inte tid att komma direkt. När vi talats vid en stund kom vi fram till att han känner en granne till oss. Så jag föreslog att grannen kunde vara hans ombud och så blev det.

Funderar på att lägga in en annons varje helg, bara för att pigga upp mig. Inte så dyrbart nöje, eller hur?



                                       


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har lite dåliga erfarenheter av blocket vårt piano skulle vi skänka bort genom blocket ingen ringde likadant med vå bil ingen ringde så...
Inget socialt snack för mig inte.....
Kramar pimpim

2007-04-08 @ 20:20:46
Postat av: Gisan

Ett lite annorlunda helg-nöje, men varför inte. Huvudsaken är att du tycker att det är kul. Kramar...

Postat av: Nalle

Vi har också sålt och även köpt på Blocket och alltid har det gått bra. Ingen har blivit lurad. Men man har ju hört att det har hänt. Så man får se upp.
Men har man huvud och förstånd med sig så går det alltid bra.
kram

2007-04-08 @ 22:24:57
URL: http://nallesfoto.blogg.es
Postat av: annika

Jag bara tänker att jag ska göra det men kommer liksom inte till skott...

2007-04-08 @ 23:13:27
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Ninni

Ha ha..ja gör det bara du har nåt att sälja!

Jag blir istället galen när jag har satt ut annons på nåt...tänk när vi satte ut en annons på en grå skinnsoffa! Ja herregud jag hade kunnat sälja hundra stycken!
Totalt nerringda blev vi, och den första ringde vid sextiden på morgonen!

Kramen....fick ni allt sålt förresten??

2007-04-09 @ 07:58:54
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Sylvia

Det verkar kul. Jag har bara annonserat en enda gång om en gammal bokhyllai Gula Tidningen. Den första som ringde gjorde det kl 5 på morgonen. Jag var så sur över att ha blivit väckt så jag hasplade ur mig att den redan var såld, vilket han betvivlade eftersom tidningen inte kom ut förrän den här dagen. Sen visade det sig att han var den enda som ringde. Så det blev tippen så småningom med bokhyllan.

2007-04-09 @ 11:31:41
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Dubbelörnen

Jag skulle så gärna köpa era trädgårdsmöbler!! Varför berättade du inte detta för mig???!!

Precis vad jag behöver o letar efter...

2007-04-09 @ 12:12:44
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com/
Postat av: Anki svarar:

Pimpim: Ja, det är så olika. Jag har t ex kvar min bil där; det finns alldeles för många av den modellen till salu.
Gisan: Visst är det annorlunda, men något måste jag roa mig med.
Nalle: Det man kan känna sig osäker på är ju om folk verkligen kommer när de sagt.
Ninni: Allt utom elementen är sålt. Behöver du 20 st vattenradiatorer?:)
Sylvia: På annonser i tidningen tror jag att folk ringer tidigt. Förra gången jag annonserade hade ganska många skickat mail mitt i natten, precis när annonsen blivit utlagd, men det stör ju inte.
Dubbelörnen: Svårt för mig att veta att du ville ha. Är det något speciellt man letar efter ska man nog bevaka Blocket.

2007-04-09 @ 12:29:24
Postat av: Helena

Kul, vi går i lite flyttankar och har börjat fundera vad vi ska göra oss av med om vi flyttar från hus till lägenhet.

2007-04-30 @ 19:13:00
URL: http://skogsmyrans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback