Utmaning

Jag har blivit utmanad av Ella. Det är alltid kul när man blir tillfrågad, tycker jag.

Tio första
Första bästa kompis:
Marita; vi började sjuan samtidigt
Första bil: Familjens första var en Volvo Duett. Min första var en Toyota Corolla.
Första kärlek: Kommer jag ihåg.
Första husdjur: Katt
Första semester: Med familjen, en helg varje år till mammas släktingar i Värmland.
Första jobb: Gödsling av granplantor, en sommar anno ...
Första köpta skiva: Jag tror det var en Beatles-skiva
Första riktiga kärlek: Kommer jag också ihåg.
Första piercing: Tog hål i öronen för ett och ett halvt år sedan!!!
Första konsert: Minns inte

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Minns inte. Skojar bara; det var en halv flaska starköl till maten, för en vecka sedan ungefär.
Senaste bilfärd: På e-m åkte jag hemifrån in till Malmköping, ca en mil, för att lämna träningsväskan till sonen. När jag ser sonen inser jag att jag glömt väskan! Det var mitt enda ärende och så glömde jag! Fick åka en extra vända; jag har inte varit någon miljövän precis.
Senaste filmen du såg: På bio var det "Se upp för dårarna".
Senaste ringda telefonsamtal: Till min pappa och till min bloggvän Dubbelörnen.
Senaste bubbelbadet: För någon vecka sedan.
Senaste spelade cd: Den som har fastnat i bilen räknar jag inte. Men inne i huset är det Sofia Karlsson.
Senaste kyss: I morse
Senaste gången du grät: På eftermiddagen, på grund av stressen.
Senaste måltiden: Ett äpple, en banan och en kiwi fick bli lunch, eftersom jag inte hade någon matlåda med idag.

Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar:
Nej
Blivit arresterad: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja
Fastnat med blicken i någons urringning: Nej
Fått ditt hjärta krossat: Ja, på flera sätt.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej
Haft ett one night stand: Men Gud vilka närgångna frågor!
Busringt till någon: Nej

Sex saker du gjort idag
1. bloggat
2. skrivit ett elakt mail
3. funderat på vilken kurs jag vill läsa till hösten
4. svarat i telefon med "Det är Erik", för jag var så säker på att det var han som ringde. Men se det var det inte.
5. har försökt förklara orden barnflicka, nubbe, snubbe, klunkar, stick m m, för mina invandrarelever
6. gosat med katten men också trampat på honom, när han låg precis intill mina fötter


Fem favoritsaker utan rangordning
1. bilen
2. böcker
3. datorn
4. digitalkameran
5. tvättmaskinen

(Det stod saker och jag tog då prylar.)

Fyra personer du kan berätta allt för
En person, min bästa kompis.

Tre val
Blått eller rött?
Rött
Sommar eller vinter? Vår
Choklad eller chips? Choklad

Två saker att göra innan du dör
1. leva ett bra tag till
2. se mer av världen

En sak du ångrar
Många. Men en finns alltid med mig och ger mig sådan skuld.

Det var allt.
Jag skickar denna utmaning vidare till en annan Anki, Veronica samt Maria!

Kommentarer
Postat av: Ella

Vad kul att du antog utmaningen.
Stressa inte idag, inga tårar på en fredag ,) (säger hon som lipar en skvätt var och varannan dag)

Postat av: Anki

Oj oj oj det var mycke :-D
Ska se om jag orkar o hinner.
Tack ändå för att ha blivit utmanad.
Ha en bra dag!

2007-04-20 @ 08:23:10
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: pimpim11

Kul nu har jag lärt känna dig lite mer. /pimpim

2007-04-20 @ 09:11:31
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Maria

o hjälp! Har jag blivit utmanad. Självklart antar jag utmaningen.

2007-04-20 @ 09:14:37
URL: http://mammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback