SPA och kräftspa'

Jag var länge i valet och kvalet om jag skulle åka på SPA eller inte. Men en god vän till mig tyckte absolut att jag skulle åka, för att få vila ordentligt. Jag bestämde mig för det. Jag skulle förmodligen inte orka vara med på så många aktiviter, men jag skulle ju få god mat serverad och bli befriad från alla hushållssysslor.
Fredagen var min första feberfria dag och när det bara gått några timmar av den dagen hade jag redan tagit ur sängkläder, kört i gång en tvättmaskin, sorterat sopor och torkat golv. Då insåg jag att det var rätt beslut att ändå åka.

Nu har jag återvänt till hemmet igen. Hur har då helgen varit? Jo, tackar som frågar, den har varit bra! Jag har vilat och vilat och vilat. Däremellan har jag ätit mycket och god mat.

Jag hade bokat in en behandling och den fick jag i går strax före lunch. Det var en lerkur. Först blev jag insmetad i varm lera. Så packades jag in i plast och handdukar och fick ligga så ett tag. Under tiden fick jag rengöring och massage av ansiktet. Det var underbart! Efter att jag spolat av mig leran fick jag krypa ner i ett badkar med undervattensmassage. Den var riktigt kraftig och jag trodde först att jag skulle slungas iväg ur badkaret. Men tack vare en inkilad pall nedanför mina fötter, kunde jag hållas på plats. När jag låg där gick mina tankar till kokta kräftor. De kokas ju så, slängs i levande och ... ja, ni känner till förloppet. I mitt vatten fanns mineralsalt, men jag hade väl lika gärna kunna haft dillkronor. Men när jag legat ett tag, och insåg att jag låg kvar i karet och inte heller blev kokt, så kände jag att det var riktigt skönt. Men, så kraftfullt! Jag var totalt omtöcknad när jag klev upp ur karet. Kräftliknelsen var inte helt fel! Det fick jag bekräftat (haha, kräfta igen) av mina närmaste bordsgrannar, när de kommenterade min ansiktsfärg.


94259-255

Jag brukar ofta vara ensam, i alla möjliga sammanhang, och tänkte att det blir väl bra nu också. Men alla andra hade åkt dit i sällskap. Det kändes så tydligt, när jag kom in i ett sällskapsrum, för att få en välkomstdrink före middagen i fredags. I soffan där jag satte mig, hejade de andra två tjejerna som redan satt där, men de var så tajta med varandra och vände mig tydligt ryggen och satt där och tisslade och tasslade. När vi skulle gå in i matsalen, klev en annan tjej direkt fram till mig och frågade om jag ville sitta med henne och hennes sällskap. Det tackade jag naturligtvis ja till. Den tjejen hade sett när jag kom in i rummet ensam och hur de andra betett sig. Hon var riktigt förbannad efter dem. "Det är för att det bara är kvinnor här", sa hon. "Det skulle aldrig ha hänt om det var en man du satt dig bredvid." 

Kommentarer
Postat av: Inga M

Modigt att åka ¨på SPA ensam, men det gick ju bra! Trodde tvärtom att det skulle vara mer systerskap på ett SPA för bara kvinnor men enligt damen Du träffade var det tydligen inte så.

Kräftspa var ju ett fyndigt uttryck!

Hoppas Du slipper bli omsjuk som jag har hållit på med ett tag nu.

Postat av: Nalle

Välkommen tillbaka ! Så skönt att bli ompysslad sådär. Skrattade åt "kräftan i spa´t". Fint att de bjöd in dig till sitt bord, du som var ensam.
Kram

2007-02-25 @ 18:09:48
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Ninni

Hej kräftan...sickna taskiga brudar....men vilken tur att det kom fram en snäll tjej!

Skönt att vara på SPA...skulle jag behöva också!

Min förkylning ger sig aldrig den tar bara om och om igen, där fick jag för att jag skröt med att jag nästan aldrig är förkyld!
/Kramen

2007-02-25 @ 18:15:24
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: svartvitan

Så modigt av dig att åka ensam. Det är inte lätt. De allra flesta gör allt tillsammans med någon annan. Men ibland kan det nog vara bra att testa. Man lär sig nya saker om sig själv. Det var fyndiga liknelser du kom med. Kul.

2007-02-25 @ 18:23:12
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: Dubbelörnen

Jag blir riktigt förvånad när jag läser detta??!!! Det trodde jag inte ...hade nog mer en föreställning om att alla bjussade på sig eftersom det bara var kvinnor... Tänk så fel man kan ha... o tack o lov att det fanns några vettiga där...
Vi hörs i veckan!
Kramar
Krama

2007-02-25 @ 19:42:11
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com/
Postat av: Maria

Låter jättehärligt med SPA-helgen! Jag är också en sån person som brukar åka i väg på saker ensam, då blir man jätteglad när någon kommer fram och vill att man skall delta i deras sällskap.
Snuviga kramar från mig!

2007-02-25 @ 19:47:34
URL: http://mammy.blogg.se
Postat av: Anonym

Du vad modig du var som åkte alldeles själv.
Jag hoppas att jag skulle lagt märke till om nån var ensam.
Tjejer är som dom är men jag vet inte i fall killar är bättre. /pimpim

2007-02-25 @ 21:40:59
Postat av: Karin

Va skönt det låter, med spa och lerinpackning och kräftkok och allt......synd bara att du fick råka ut för tråktjejer.
Och jag beundrar dig som åkte själv, hade jag gjort det hade jag nog suttit ensam på mitt rum.....inte vågat gå ner till behandling eller matsal.
kram från Karin

2007-02-26 @ 11:21:22
URL: http://rachel99.blogg.se
Postat av: Gisan

Underbart att du kom iväg till ditt SPA. Det var nog en bra nystart efter sjukdomstiden. Nu får du pigga på dig tills du ska till världsmetrpolen Töreboda ;-) Kramar...

2007-02-26 @ 11:31:34
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: kicki

Ja att få åka till SPA det är helt enkelt underbart, jag har ju nyss varit på ansiktsbehandling med massage, det kan också varmt rekommnederas. Skönt att det fanns en kvinna med gott hjärta där för dej.
kicki

2007-02-26 @ 16:48:31
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Sylvia

Jag hade inte fattat att du skulle iväg själv! Hör gärna av dig om du hittar på nåt sånt här fler gånger. Men ibland behöver man vara själv och få bara vara. Låter som en härlig behandling du fick. Hoppas förkylningen nu är bättre. Stor kram

2007-02-26 @ 17:08:47
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Paula

Jag har varit på SPA med sambon några gånger, men skulle faktiskt kunna tänka mig att åka själv eller med tjejkompis någon gång! Min sambo vill inte ha behandlingar och han vill inte simma, så jag brukar ändå få göra det mesta själv. Förutom att jag förstås då har trevligt sällskap vid maten! Gjorde en lerinpackning en gång, det var inget för mig, jag fick panik! Kunde inte röra en fena o det funkar inte för mig...så numera väljer jag massage istället.
Lät som upplevelsen ändå var positiv, vi ska nog iväg under våren igen, håller på o sparar till det!
Kram

2007-02-26 @ 17:52:32
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna

Vad bra att du har haft det gott. Kanske passade bra så här efter att du varit sjuk? Anna

2007-02-26 @ 19:20:05
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Ninni

Morrn...ville bara önska dig en bra dag, kram

2007-02-27 @ 08:12:49
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Ninni

Ha en skön helg, kramen:)

2007-03-02 @ 18:15:36
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Ella

Vilken skön helg du verkar ha haft. Fast jag förstår hur det känns när man kommer in ensam. Skönt att du fick sällskap. Hoppas du är utvilad nu.

2007-03-03 @ 20:41:52
URL: http://livetefter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback