"Idiotracet"

Idag har jag den sista lediga dagen på min julledighet. Då kommer förstås frågan: ska jag lata mig eller ska jag passa på att få så mycket som möjligt gjort?

Den här gången har jag lyckats lata mig en hel del under lovet. Jag har legat länge och jag har gått omkring i pyjamas hela förmiddagen. Jag har inte dragit igång något stort projekt utan bara gjort småsysslor. På kvällarna har jag suttit i TV-soffan. Ibland har jag sett något TV-program annars har jag tittat på film på DVD. Av mina barn fick jag i julklapp hela serien med Skärgårdsdoktorn.

Men så som jag levt nu är ju verkligen det motsatta till hur jag brukar ha det. Då går jag upp 05.20, har tider att passa hela dagen, kommer hem och hinner knappt sätta mig förrän jag ska ut och åka igen. Erik ska på sina träningar och matcher i både fotboll och innebandy. Någon gång däremellan ska jag hinna laga mat. På kvällen sätter jag mig på min kammare och arbetar med skolförberedelser. Så ramlar jag i säng någon gång vid 23.30-taget. Så där håller det på. Det har ändå blivit bättre. Ett år var både Erik och Lovisa i gång med aktiviteter, så jag skjutsade och hämtade dem alla vardagskvällar. Allt det där startade ju samtidigt som jag började jobba efter ledighet och jag kallade det "Idiotracet". Nu är det bara Erik jag skjutsar och dessutom fyller han 18 år i slutet av mars. Det ser både han och jag fram emot.

Jag blev trött bara av att se allt detta i skrift, så jag har bestämt mig. Jag ska lata mig i dag också!


94259-218

Min kammare = mitt arbetsrum

Kommentarer
Postat av: Lena

Visst är det härligt att göra sådana beslut!
Jag har visserligen lite att göra idag - har ett skidlopp på TVn att bevaka! Man kan göra det från sängen i sovrummet........
/Lena

Postat av: Sylvia

Det gör du alldeles rätt i! Vila och ladda. Tänk att Erik blir 18 år redan. Då ä det väl körkortet som hägrar förstår jag. Så nästa termin får du massor av egen tid förhoppningsvis!
Kram

2007-01-03 @ 12:11:13
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Anonym

Du gjorde ett bra val tycker jag, själv har jag jobbat första dagen i dag. Det var väl helt ok men att gå upp 6.00 när man sovit till 10- tiden det var en pina.
/pimpim

2007-01-03 @ 12:13:30
Postat av: gunsan & bosse

Ankitankar... nu blev jag GLAD... att ha så mycket att fixa ALLTID... och sedan kunna VILA... UNDERBART dUKTIGT! Jag tror på det absolut. Då försöker du lyssna på din kropp och HJÄRNA...Du vet ju att du kan sätta fart sedan... varför då göra det när du är ledig. Ta vara på det.
God fortsättning nu och ja ... 18år son... visst går tiden fort när man vänder sig och tittar bakåt... inte känns det som man låg på BB för 18 år sedan då... var det inte förra vecka eller hi :) ...Så vänder man sig igen... INTE ALLS!!!
NYTT-ÅRS-LYCKA-TILL-KRAM :)

2007-01-03 @ 13:28:34
URL: http://gobbe.blogg.se
Postat av: anita

Hej!
Jag har varit till tandläkaren ida, nu är jag trött så jag ska ta o dega nu. En god forts på -07.

Anita

2007-01-03 @ 15:18:14
URL: http://ensam-singel.blogspot.com/
Postat av: Ella

Jag tycker att du gör absolut rätt. Man ska unna sig att slappa när man har lov eller är ledig, annars får man ju slita tills man stupar i säng, speciellt du verkar det som.
Jag kan få dåligt samvete när jag sitter och inte gör något men det är bara att lära sig att förtränga det.

2007-01-03 @ 16:49:50
URL: http://livetefter.blogg.se
Postat av: Junitjej

Jag tycker att du gör rätt i att lata dig idag också! Vilken mysig arbetshörna du har! Jag älskar gamla skolplanscher! Själv har jag två gamla, men tyvärr har jag ingen vägg att hänga upp dem på.

2007-01-03 @ 17:40:00
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: svartvitan

Haha det beslutet tycker jag du resonerade dig fram till på ett bra sätt.

2007-01-03 @ 19:42:15
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: Anki

Tack alla! Det känns bra att få vara lat och dessutom få stöd.
Jag har många gamla skolplanscher, just de här är riktigt gamla, det står nämligen "Botaniska Väggtaflor" på dem.

2007-01-03 @ 20:13:10
Postat av: Inga M

Det vill gärna bli för mycket plikter i livet, men om man har barn så vill man ju ge dem en massa tid.

Jag funderar ibland på om man inte borde planera in lata dagar i almanackan för att garantera vilotid. Tanken med en vilodag i veckan var nog inte så dum i alla fall. När jag var liten så fanns verkligen den allmänna uppfattningen att söndagen skulle vara fri från arbete och ägnas åt andlighet. Det var nog inte så dumt tänkt och man behöver nog inte vara religiös för att ha nytta av det.

2007-01-04 @ 08:32:28
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ninni

Klokt tänkt..slappa på du tids nog är vi i ekorrhjulet igen..kram

2007-01-04 @ 09:07:20
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Nalle

Jag tycker som de andra. Lata dig !!
Vilka fina planscher. Jag gillar sådana gamla skolplanscher. Har en själv.
Ha en fin å lat dag !

2007-01-04 @ 14:54:29
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Gisan

Vilken härlig hörna du har :-)

2007-01-11 @ 10:23:22
URL: http://gisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback