Oj, vilken vecka

Jag började jobba igen, efter helgledigheten, förra torsdagen. Torsdagen och fredagen hade jag inga elever. Jag kunde ägna bägge dagarna till att planera och komma ikapp med allt pappersarbete. Jag bytte skrivbord och fick bättre med plats. Tidigare arbetade vi fem personer i samma lilla arbetsrum. Man var tvungen att dra in stolen helt mot skrivbordet, för att någon annan skulle kunna passera. Vi skojade och sa att vi satt som "Fem små fåglar på en gren". Nu är vi bara tre där och får alltså mera plats. Det kommer också att fungera bättre med grupperna. Vi har nu tre salar till fyra grupper mot tidigare då vi hade tre salar till sex grupper.

När veckan började kändes det så lugnt, välplanerat och förberett. Men det blev snart kaos igen. Massor av stress och jäkt och oväntade saker. Värst var det på onsdagen.

Natten till onsdagen blåste det ju så förskräckligt. Det skakade, knakade, brakade, dånade och darrade i hela huset. Det var omöjligt att sova. Jag tycker så illa om blåsväder, och det här räknades väl som storm, inte bara blåsväder! Dessutom är jag så rädd, att den gamla björken precis utanför huset ska ramla över huset. Eller att en gren ska komma inflygandes genom fönstret. Under natten hände lyckligtvis inget sådant. Men jag kunde ju inte sova. Jo, tydligen en kort stund frampå morgonkvisten. Jag vaknade 6.40 i stället för 5.20, då jag vanligtvis brukar gå upp. Det blev en hektisk morgon. Jag lyckades ändå komma till jobbet precis i tid. Men se´n under dagen strulade ju det mesta. Ja, ni vet hur det är när man har bråttom. Det mesta vägrar fungera då. Efter en lunch, nästan på stående fot, skulle min kollega träffa 6 nya elever för mottagningssamtal. Men det kom 11 i stället!  Och en del kom på en annan tid än vad som var planerat. Vi hjälptes åt och pusslade, donade och trixade och rodde allt i hamn så småningom. Det är ju jättebra att vi har många elever, men tänk att det måste köra ihop sig så.

När jag lämnade jobbet i går eftermiddag, så var det mängder av papper och böcker som jag kastade ner i min väska. Det blir alltså massor av jobb hemma eftersom jag inte hann med allt under veckan. Tänk vad snabbt det ändrar sig, för en vecka sedan hade jag allt under kontroll!

Som ni märker har jag ju inte ens hunnit blogga på hela veckan!


94259-228

Den gamla björken precis utanför sovrumsfönstret

Kommentarer
Postat av: Roomservice

Ville nog bara säga att mitt hjärta är med dig... läste ett tidigare inlägg om något du aldrig skrivit om förut.

Jobbet tar tag i en på en gång. Det är svårt att hinna med att blogga och skriv akloka och bra svar hos alla.

Kram
Helena

Postat av: Sylvia

Det kan man kalla rivstart. Skönt att det är fredag eftermiddag nu så du får ett par dar att komma ikapp. Jag förstår din oro för björken. Här runt om i Älta har massor av björkar gått av mitt på stammen. Jag vet inte om det är någon sjukdom men det ser konstigt ut med kronan som ligger på backe och en 3-4 meter hög stam som står kvar i marken.

2007-01-12 @ 14:55:06
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Anki

Roomservice: Tack och Kram!

Sylvia: Björkarna blir nog så när de blir gamla, tror jag; de ser OK ut från utsidan men börjar ruttna från insidan. Om du kommer ihåg björkallén, som är nära Vadsbro gård, så kan jag berätta att där blev 3-4 björkar omkullblåsta den här stormnatten. Allén har varit så fin, det är synd att den försvinner vartefter.
Kram!

2007-01-12 @ 15:06:05
Postat av: Ninni

Oj oj va hektiskt..låter jobbigt! Och nu är du på planeringsdagar!
hoppas din nästa vecka blir lugnare..kram

2007-01-12 @ 15:58:14
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: paula

Hoppas du trots hemarbete har tid att njuta av helgen! Ikväll bjuds det ju upp till dans av de nya dansparen, ska bli skoj att kika på! Läste att dom gått ner så mycket i vikt så dom håller på att försvinna,haha, synd man har ont i vristen!

2007-01-12 @ 18:45:58
URL: http://paulaz.se
Postat av: Nalle

Hoppas det blir lugnare för dig säger jag också.
Tänk när man har bråttom, varför knasar sig allt då?
Så typiskt.
Det verkar som blåsten/stormen har lagt sig, iaf här. Men fy så lerigt och geggigt det är överallt.
I förrgår var det halka och idag bara gegg.
ha en fin helg !
Kram

2007-01-12 @ 18:50:52
Postat av: Gisan

Tycker om björkar... Kramar...

2007-01-12 @ 20:11:12
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Anna

Uhh, jag får hjärtklappning bara jag läser...hoppas nästa vecka blir lugnare för dej. Anna

2007-01-12 @ 23:37:35
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Inga M

Förstår att Du hade det ungefär som jag den där stormnatten! Jag beskriver ju också min på bloggen. Skönt att vi överlevde den utan nedfallna träd på huset. På min skolgård föll i alla fall en jättebjörk. Tur att det var på natten så ingen kom till skada. Trodde att det skulle bli likadant i natt igen och förberedde för strömavbrott igår kväll, men här har det varit lugnt!

När jag läser Din text så funderar jag över hur Ni kan ha fyra grupper på tre rum? Eller sex grupper på tre rum?

2007-01-13 @ 05:51:32
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ella

Jag vill bara tacka för ditt fina inlägg hos mig. Jag blev så rörd av att du skrev om något du aldrig skrivit. Tack snälla. När du väl bestämmer att skriva mer så hoppas jag att jag får läsa.

Massor med kramar och precis som Helena skrev, mitt hjärta är med dig.

2007-01-13 @ 08:50:27
URL: http://livetefter.blogg.se
Postat av: Ninni

Nää det var väl inte du som skulle på planeringsdagar..jag som är virrig, jag tror att du är hemma och vilar upp dig.
Ha en skön lördag, kramen

2007-01-13 @ 09:34:09
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anki

Ninni: Nej, jag skulle inte bort på planeringsdagar, utan jag är hemma och försöker vila.
Paula: Jag har inte sett på det programmet, men visst är dans en bra motionsform.
Nalle: I dag har det börjat blåsa igen. Några snökorn finns kvar och temperaturen ligger strax över noll.
Gisan: Ja, björkar är faktiskt mina favoritträd. Den vita stammen och den underbart ljusgröna färgen, när de precis har slagit ut.
Anna: Ja, det får vi hoppas. Men jag vet redan nu att måndagmorgon börjar med ett möte, på en tid som jag annars har för lite förberedelse.
Inga: Den frågan har vi också ställt oss många gånger! Men vi har fått göra så att eleverna inte går hela dagarna. Dessutom har de datalektioner i ett annat hus. Utifrån det har vi pusslat och trixat. Vi hoppas att få flytta till bättre och rymligare lokaler till nästa termin i alla fall.
Ella: Massor av kramar till dig också!

2007-01-13 @ 10:49:20
Postat av: SolSkuggan

Hoppas du får en lugnare och jämnare vecka nu då istället:) Jo det här med bloggandet. Det är ju så kul och att "träffa" alla goa rara människor, men ibland räcker inte tiden bara.
Det känns lite knäppt faktiskt, sen missar man ju lite också, även om jag försöker läsa ikapp.
Ha det gott Anki, kraaam.

2007-01-14 @ 21:07:40
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback