Vila och återhämtning

Det blev något fel på min dator för ett tag sedan. En minuts strömavbrott gjorde att den inte fungerade. När jag försökte starta den så gick fläkten i gång, som den brukar, men den fortsatte att gå och inget annat hände. Jag stängde av,  drog ur sladdarna och lät datorn vila en kort stund. Sedan försökte jag på nytt och den metoden brukar fungera. Men inte den här gången. Jag pratade med min privata datakonsult. Han förstod inte vad som kunde vara problemet. Vi tog med datorn och skulle lämna in den på den lilla datafirman i Malmköping. Men där var det öde och lokalen ledig för uthyrning.

I det här läget visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Jag känner inte till någon annan dataexpert. När vi kom hem med datorn, så blev den ståendes i hallen. "Så länge." Jag visste ju inte vad jag skulle göra. Häromkvällen kände jag att jag bara "måste" använda datorn. Jag planerade en skolaktivitet och för att kunna göra det behövde jag ett lösenord, som bara finns inlagt på min egen dator. Jag provstartade och hörde direkt på ljudet att den nu var OK. Vi tog upp den till arbetsrummet och kopplade in den. Allt fungerade! Inget hade försvunnit!

Den var väl helt enkelt slutkörd. Efter 10 dagars vila så hade den återhämtat sig och kunde börja jobba igen.
Datorer är väl inte mer än människor de heller!

Kommentarer
Postat av: Vildängel

Den lagade sig själv :) Vilken dator en sån vill jag med ha *S*

Postat av: Tussegumman

Datorn vill bara ta en timeout! Så mystiskt!!/Ha det gott Tussegumman

2007-06-26 @ 21:10:55
URL: http://tussegumman.bloggagratis.se
Postat av: Veronica

Semester, det var vad den behövde (fniss)....-vad bra att du kan "köra på" igen!
Kram

2007-06-26 @ 23:15:23
URL: http://vronget.babyblogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vad roligt att du är tillbaka igen. Tänk vad beroende man blir av datorn.

2007-06-26 @ 23:28:05
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Men visst har du också ändrat? Visst hade du en annan bakgrund och grått "papper" förut? Jag känner igen blomningen i rosa som är så fin.

2007-06-26 @ 23:30:53
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Ella

Ha ha. Skönt att du är tillbaka igen!

2007-06-27 @ 20:16:00
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Nalle

Men va
konstigt, fast bra att det inte var något fel på den. Man ska prata vänligt med datorerna har jag hört, men det brukar du väl:).

2007-06-27 @ 23:16:38
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Anonym

Välkommen tillbaka till bloggvärlden, det har varit tomt utan dej..
kram kicki

2007-06-28 @ 17:22:58
Postat av: Anki svarar:

Vildangel: Ja, visst är det praktiskt med självlagande datorer. Det finns ju frysskåp som frostar av sig själva, då kan det ju också finnas datorer som lagar sig själva.
Tussegumman: Mystiskt, var ordet. Och när jag behövde den som mest, då gick den i gång.
Veronica: Nu är det min tur att ta lite semester.
Nicoline: Tack! Ja, jag har ändrat. Försöker hänga med växtligheten. Det rosa är min rosenspirea i min trädgård.
Ella och Kicki: Tack så mycket!
Nalle: Ja, det brukar jag göra. På mitt förra jobb blev alla galna på skrivaren; den krånglade för det mesta. Men jag pratade lugnt med den och klappade om den, så för mig fungerade den!

2007-06-28 @ 22:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback