Flera vårtecken

Varje vår brukar jag skriva en lista över vårtecken. Min mamma var mycket intresserad av växter och fåglar och jag har också fått det intresset. Tyvärr har inte mina barn fått det. De brukar i stället ha roligt åt mig, när jag sätter upp listan på kylskåpet och fyller i, vartefter jag upptäcker vårtecknen. Men jag ger mig inte så lätt utan jag håller fast vid min lilla vårtradition.

Nu ser min lista ut så här:

Vårtecken 2007

9 mars      gräsänder
                  sånglärka
                  snödroppar
11 mars   sångsvanar
                  ringduvor
                  ormvråk
12 mars   vintergäck
                  koltrast
                  kanadagäss
14 mars   tofsvipor
                  aktivitet på myrstacken

                   
            

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag känner igen från min barndom när vi samlade vårtecken både i skolan och hemma. Det var en tävlan om vem som såg vad först!

Postat av: Kersti

Vilken bra tradition att samla vårtecken så där. Det ska jag ta efter.
Jag tycker också mycket om växter, däremot är jag rätt usel på fåglar men jobbar på att lära mig mer. Mina barn är inte alls intresserade. Lite trist faktiskt.

2007-03-14 @ 21:08:17
Postat av: Dubbelörnen

Var inte oroliga över era barns ointresse... Jag var totalt ointresserad av mina föräldrars kunskaper om växter o fåglar. Men, nu när jag är har egna barn är i "mogen" ålder, så sitter allt där som mina föräldrar tjatade om. Jag kan fåglar, känner igen fågelkvitter o kan massa blommor. Så allt detta hamnar nog där bak o kan tids nog plockas fram *ler*

Kramar

2007-03-14 @ 22:25:36
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com/
Postat av: Lena

Jag har åxå vårtecken att rapportera.
Snön har rasat av altantaket! Jag har grillat första gången för i år..... hamburgare, som sedan intogs inomhus - men ändå!!
/L

2007-03-15 @ 14:53:46
URL: http://momma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback