Mera från Turkiet

Här kommer flera bilder från hotellet och den närmaste omgivningen.

       

Den här hotellanläggningen är precis ny. Den blev klar i år. På samma område finns ytterligare två hotell. Allt var förstås jättetjusigt. Men jag tänkte att det kändes som ett slags reservat. Det fanns inget naturligt, allt var skapat för turisterna. Det var som ett slags "Disneyland".

En dag var vi ut på en cykeltur, en bit bortom "reservatet". På ena sidan vägen fanns en vacker golfbana. På den andra sidan vägen var det obebyggt. Det liknade ett träsk. Där gick några kvinnor och samlade vedpinnar. Vilken kontrast!

                                                                     BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Dubbelörnen

Det är nog precis det här som är baksidan av dessa "all inclusive". De ligger ju en bit bort fr samhällena o kontrasten blir stark mot omgivningen.

Fast ved har jag också samlat när vi bodde där *skrattar*. Grillkolen som här köptes i påsar fanns inte där (åtminstone inte då) el så var de svindyra. Så vi plockade också ved/pinnar utanför samhället till vår grill ;)

Postat av: Ella

Jamen... du har varit ute o rest igen??? Måste ju läsa i kapp.

Kramen

2007-10-14 @ 10:41:46
URL: http://livetefter.blogspot.com
Postat av: Annika

Det är lite läskigt att hamna i en pseudovärld...Jag tror att en vecka är vad man orkar. F ö så ligger golfbanor alltid så himla vackert!

2007-10-14 @ 12:39:42
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Gisan

Ser ut som ett paradis :-) Kramar...

2007-10-14 @ 14:20:03
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Ninni

Men precis så är det i Turkiet dom bygger upp dom här All inclusive anläggningarna sen går knappt turisterna utanför där..lite trist!

Så vi åker inte gärna till såna ställen, jag gillar små hotell, där det är lite mer hemkänsla och småputtrigt!
Men för en vecka är det helt okey!

Du det var en huvudsäkring, vi kom på det så nu funkar allt igen.

Kramen

2007-10-14 @ 15:28:36
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja precis så är det ju..men min svåger kom på det han är hemma på elektronik!
Vi borde ju ha tänkt på det men vi blev bara bestörta när det hände!

Kram

2007-10-14 @ 16:10:25
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Det ser väldigt fint ut på hotell området.Men det blir drygt om det blir för långt till strand och centrum.Maten i Turkiet är god,men jag hade oturen att få salmonella när vi var där en gång.
Ha det bra / Anna-Carin

2007-10-14 @ 18:49:10
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Anonym

Ser jättemysigt ut men man vill ju att kunna se lite va landet oxå kram Ting...

2007-10-14 @ 21:07:19
Postat av: vildängel

Ser jättehärligt ut det där!!!

2007-10-15 @ 09:25:43
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Anki

Fina bilder=)

2007-10-15 @ 19:27:40
Postat av: Sylvia

Verkar vara ett härligt ställe för dina behov just då. Vila, värme, god mat, slå sig ner vid dukat bord o s v. Kontraster finns alltid överallt - det ä förunderligt hur många parallella världar som kan existera samtidigt. Ta bara mitt lugna pensionärsliv som pågår samtidigt som stackarna vid Sergels Torg jagar runt efter knark. Så det är inget som är spec. för Turkiet minsann.
P.S. Nalle hittade glasögonen - ganska nära det jag hade sagt. Visst är det spännande.

2007-10-15 @ 20:24:48
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Anki svarar

Dubbelörnen: Och jag som trodde det var fattiga krakar som gick där!

Ella: Just i år har det blivit många resor. Men många år har det inte alls gjort några utlandsresor.

Annika: För mig, som behövde rekreationen, var det bra med en vecka.

Gisan: Det var precis så det kändes.

Ninni: En "vanlig" semester skulle jag inte vilja bo så. Men nu behövde jag rekreationen och orkade inte ut på så mycket annat. Då passade detta. Vi hade inte själva valt hotellet. Min man var där på konferens/mässa, så boendet var redan bestämt.

Anna-Carin: Till närmaste by var det långt. Men strand fanns till hotellets område. Mycket fint och välvårdat. Salmonella låter jobbigt!

Tingeling: Jo, precis vad jag tyckte också.

Vildängel: Det var jättehärligt!

Anki: Tack!

Sylvia: Precis så var det: ett härligt ställe för mina behov då. Men jag hade nog velat ha något annorlunda om det varit en "vanlig" semester.
Kontrasterna var så slående eftersom jag stod på vägen och tittade först på ena sidan och sedan på den andra sidan.

2007-10-18 @ 20:52:46
Postat av: Killtankar

Belek var det val? Var dar en gang, och mın reaktıon lıknade dın. Allt uppbyggt for turısterna, men var tusan ar turkarna? Jag sjalv vıll mycket hellre uppleva det rıktıga landet an att sıtta ı ett reservat. Vısst, lyx ıngar nar man ar pa en "rıktıg semester", men ınte hela tıden...

2007-11-13 @ 13:36:22
URL: http://killtankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback