Gamla utmaningar

Jag har blivit utmanad av Badtanten och Gisan  och så här fungerar det:

Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget
blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler.
I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn.
Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på
deras bloggar, så dom vet att dom har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.

Det här liknar en gammal utmaning, där man skulle skriva sex underliga fakta om sig själv. Jag låtsas att ni inte har läst det och tar med saker därifrån.

1. Jag har blivit jagad av en myskoxe nedför Hamrafjället i Härjedalen.

2. När jag började Lärarhögskolan i Karlstad, hösten 1972, utsattes vi för en inspark. Mitt uppdrag var att härma Zarah Leander, när hon sjöng "Vill ni se en stjärna". Min sångröst är totalt obefintlig och jag blev så nervös. Men jag tänkte att om jag inte gör det, känns det dummare än att i alla fall försöka. Jag ställde mig upp och sjöng och tack vare nervositeten, så fick jag den rätta darren på rösten. Det blev faktiskt riktigt uppskattat!

3. Min hjärna lagrar onödig kunskap. Jag kommer till exempel fortfarande ihåg gamla skolkamraters födelsedagar, fastän jag inte har någon som helst kontakt med dem. På den gamla goda tiden, när bilarnas registreringsnummer bestod av en länsbokstav och ett femsiffrigt nummer, kunde jag mängder av sådana.
Varför kan jag inte sådant som jag skulle kunna ha nytta av i stället???

4. Jag har tydligen någon dragningskraft på alkisar, byfånar och knäppstarar. Om jag kommer in i en lokal där det finns någon person från ovanstående kategori, så kommer personen fram till mig och pratar! Vad beror det på? "Kaka söker maka" eller...?

5. Jag tycker inte om att prata inför många människor, men jag har ändå hållit tal i en fullsatt kyrka! 

6. Jag har lätt att få kontakt med människor. Jag har familj och många goda vänner. Ändå känner jag mig oftast ensam.

7. Jag kan längta till frukost, redan när jag lägger mig på kvällen.

8. Jag tycker inte om vin. Vitt vin kan jag få i mig, om jag "måste". Men det är inget jag njuter av. Rött vin kan jag inte ens svälja.

Jag vet att så många redan har gjort den här utmaningen, så därför skickar jag inte vidare. Men den som vill får göra den.

BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Gisan

Kul att få lära känna dig lite mer :-) Kramar...

Postat av: Kersti

En del känner jag igen men lite nytt blev det också. Kram

2007-09-19 @ 22:17:11
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag ser att vi är ganska lika! Jag har inte blivit jagad av en myskoxe men av en vanlig kossa. (Mamma räddade mig).*skratt*

2007-09-20 @ 10:01:51
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback